Nissan planuje kolejną ofensywę na amerykańskim rynku. Po luksusowych SUV-ach, ogromnych pickupach i crossoverach kolejny cel, to segment określany za oceanem terminem "subcompact".
Reprezentacja Nissana w tym segmencie na rynku japońskim jest bardzo liczna. Należą do niej między innymi modele: Versa i mikrovan Cube o bardzo awangardowej sylwetce przypominającej pudełko na kołach. Oprócz tych modeli japoński koncern planuje wprowadzenie w ciągu roku dwóch innych, zupełnie nowych aut do sprzedaży w USA. Jeden z nich kosztować ma poniżej 10 tysięcy dolarów.
Chevrolet Spark kosztuje tam 7300 dolarów, a w kolejce czekają już trzy inne maluchy koncernu GM przedstawione na ostatnich targach NAIAS. Głównym konkurentem Nissana Cube będzie Scion xB, który został bardzo dobrze przyjęty przez młodych nabywców, dla których cena i zużycie paliwa są głównymi kryteriami przy kupnie nowego auta.