Tor okrążyło 167 Datsunów i Nissanów – największa liczba japońskich samochodów, jaka kiedykolwiek znalazła się w tym miejscu w jednym czasie. Wśród pojazdów można było zauważyć zarówno legendarne 240Z, jak i najnowsze 350Z.
Nissan Z Club, działający od 1977 r., połączył rocznicowe obchody z tegorocznym pokazem japońskiego tuningu. Tego samego dnia odbyła się także runda Europejskich Mistrzostw Driftingu oraz wyścigi Time Attack Series (konkurencja, której celem jest pokonanie pętli toru w jak najkrótszym czasie).
Na tor zjechali entuzjaści modeli "Z" z całej Wielkiej Brytanii, aby zaprezentować swoje powody do dumy i radości – pokazowe i tuningowane wersje 240Z, 260Z, 280Z, 300ZX i 350Z, począwszy od pierwszych egzemplarzy "zetek", jakie pojawiły się na brytyjskim rynku, do najnowszego 350Z z nowym w 80% silnikiem i wybrzuszeniem na masce nawiązującym do modelu 240Z.
Guy Ainsley, dyrektor ds. samochodów sportowych w Nissan Motor (GB) Limited powiedział: "Widok takiej kolekcji "zetek" to niezapomniane wrażenie. Imponująca jest jakość wykonania tych klasycznych samochodów. Udział w paradzie na długo zostanie mi w pamięci. Pogłębiło się moje przekonanie, że entuzjazm projektantów i konstruktorów Datsunów sprzed lat trwa i jest kultywowany w dzisiejszym Nissanie".
W Silversone nie zabrakło też innych pojazdów japońskiego producenta. W sektorach uczestników zlotu reprezentowane były modele Skyline GT-R i SX (S13 i S14) oraz Sunny GTi-R. Europejskie Mistrzostwa Driftingu jak zwykle zdominowały mocno stuningowane Nissany, w tym 200SX S14 z aktualnym zwycięzcą za kierownicą, Maciejem Polodym.
Silverstone to doskonałe miejsce na takie uroczystości. To właśnie tutaj powstał zespół Samurai 240Z, który w latach 70. XX w. skonstruował kilka z najbardziej znanych wyścigowych wersji Datsuna wszechczasów. Najsłynniejsza z nich nosiła przydomek "Big Sam". Auto przypominające trochę porsche, a trochę TVR, wyposażone w trzylitrowy silnik, wygrało Mistrzostwa Zmodyfikowanych Samochodów Sportowych Automobilklubu Brytyjskiego (BARC) w 1974 r. Pojazd ten, po odrestaurowaniu, do dziś prezentowany jest na pokazach.