Bardzo interesującym pojazdem zaprezentowanym przez Nissana na salonie genewskim był model X-Trail z elektronicznie sterowanym napędem na wszystkie koła. Główną zaletą tego rozwiązania jest dostosowanie siły napędowej do panujących warunków drogowych. Gdy tylko któreś z kół wpada w poślizg elektronika przekazuje napęd na pozostałe, które mają dobrą przyczepność.
Inną niezwykle przydatną innowacją jest zastosowany system dynamicznej kontroli trakcji VDC (vehicle dynamic cotrol). Za pomocą specjalnych czujników rozpoznaje on czy auto wpada w poślizg i odpowiednio dostosowuje zarówno siłę hamowania jak i napędową. System ten współpracuje oczywiście z układem ABS.
Nissan X-Trail napędzany jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, który cechuje się bardzo niskim poziomem wibracji. Nowy pojazd terenowy doskonale łączy cechy typowego off-roadera z komfortową limuzyną.
Widać to przede wszystkim w designie karoserii, który ma stanowić połączenie cech charakterystycznych tych dwóch typów aut.
Przód samochodu zdobi charakterystyczna dla tego typu aut atrapa chłodnicy i nowe reflektory z kloszami z przejrzystego szkła. Dla lepszego oświetlenia trasy zastosowane zostały dodatkowe lampy zainstalowane relingach dachowych. Są one przydatne głównie podczas jazdy w terenie. Z tyłu uwagę zwraca estetyczny spoiler dachowy z dodatkowym światłem stop.
Do wykończenia wnętrza użyto zarówno tworzyw sztucznych, jak i zmatowionych powierzchni stalowych. Przestrzeń bagażową Nissana łatwo utrzymać w czystości. Wykończono ją specjalnym żłobkowanym tworzywem, zabezpieczającym ponadto ładunki przed przesuwaniem.