Oprócz tego uczestników czekała rzadka dotychczas w Europie prezentacja samochodu przyszłości, napędzanego energią elektryczną.
W skrócie:
• W akcji: zwycięski "Z" z serii Japanese Super GT500 z 2004 r. i najszybszy samochód w Goodwood w zeszłym roku.
• Kolejny występ trzeciego wśród najszybszych samochodów z ubiegłego roku: Nissana Primery, zwycięzcy BTCC w 1999 r.
• Supersamochód: najnowszy 350Z z elementami tuningu na serię pucharu Dunlop Sport Maxx.
• Zupełnie nowy X-TRAIL: pierwsza okazja, by nie tylko zasiąść w fotelu kierowcy, ale i wypróbować auto na specjalnym torze terenowym.
• Rzadka okazja zobaczenia koncepcyjnego samochodu elektrycznego PIVO w Pawilonie Technicznym.
• Nowa hala wystawowa z kopułą: liczna ekspozycja samochodów zabytkowych i współczesnych.
Już drugi rok z rzędu jako pierwszy do szczytu wzniesienia dociera Z – sponsorowany przez Xanavi zwycięzca wyścigu Japanese Super GT z 2004 r. W tym roku zmienił się jednak kierowca, ze względu na zobowiązania Richarda Lyonsa związane z Mistrzostwami Super GT 2007 w Japonii. Zamiast niego, ubiegłoroczny sukces starał się powtórzyć były kierowca Nissana Anthony Reid. W Goodwood czekało go sporo pracy, ponieważ poprowadził on także triumfującą w BTCC 1999 Primerę. W ubiegłym roku dotarła ona do mety jako trzecia, co jest znakomitym osiągnięciem zważywszy na wysoki poziom rywali.
W kategorii supersamochodów Nissan wystawiło dwa pojazdy. Najnowszy 350Z Coupe w kolorze czerwonym prezentowany w wersji z wyposażeniem przystosowującym do startu w wyścigu o puchar Dunlop Sport Maxx – nowej serii rozpoczynającej się w tym roku i mającej przyciągnąć nowych zawodników do wyścigów minimalnymi wymaganiami w zakresie modyfikacji pojazdu i tym samym niskimi kosztami przygotowań do udziału w zawodach. Prezentowany pojazd wygrał dwa pierwsze debiutanckie wyścigi w Snetterton. Za kierownicą zasiadał Jethro Bovingdon – redaktor, odpowiedzialny za testy drogowe w magazynie EVO.
W Goodwood klienci mogli po raz pierwszy zapoznać się z zupełnie nową generacją modelu X-TRAIL, którego sprzedaż rozpocznie się 1 września. Samochód był prezentowany na nowym stoisku Nissana przykrytym kopułą, a także obok specjalnego przygotowanego przez Nissana toru do jazdy terenowej, zaaranżowanego w dalszej części wzgórza, wzdłuż toru wyścigowego Była to wyjątkowa okazja do wypróbowania znakomitych terenowych możliwości X-TRAIL’a, a także jego nowych silników, układu przeniesienia napędu, wnętrza i terenowych cech. Na torze terenowym nie zabrakło także wszechstronnych, siedmiomiejscowych pogromców błota – Pathfindera i Patrola – a także ich alternatywy, czyli Navary.
Nowym obiektem w Goodwood był w tym roku Pawilon Techniczny z zaawansowanymi produktami technicznymi z całego świata, które w przyszłości mają szansę pojawić się we wszelkich środkach transportu. Nissan, specjalnie na Festiwal Prędkości, sprowadził z Japonii swój koncepcyjny pojazd elektryczny Pivo. W Europie był on prezentowany tylko raz, w czasie Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2006 r. Samochód ten nie ma wstecznego biegu. Zmiana kierunku jazdy odbywa się poprzez obrócenie całej kabiny. W pawilonie można było zobaczyć Pivo w akcji.
Kolejną nowością było nowe stoisko Nissana w kształcie kopuły. Prezentowano na nim zarówno samochody zabytkowe, jak i współczesne: Datsuna Fairlady Z z 1965 r. – jednego z zaledwie 65 egzemplarzy wyprodukowanych z kierownicą po prawej stronie. Pierwszą „Zetką” sprzedawaną w Wielkiej Brytanii był model 240Z, którego egzemplarz w kolorze żółtym także było można zobaczyć w Goodwood. Obok stanęły najnowsze 350Z w wersji Coupe i Roadster. Najnowszą wersję tego modelu można łatwo rozpoznać po wybrzuszeniu na masce, przykrywającym kompleksowo zmodyfikowany silnik i nawiązującym do sylwetki dawnych 240Z.
Goście stoiska mogli także przejechać się samochodem Super GT. Pod kopułą udostępniono dwie konsole PlayStation PS3 z Gran Turismo, i każdy mógł wykazać się umiejętnościami gracza.