Na rynek polski wszedł właśnie nowy minivan Nissana, czyli Almera Tino.
Konstruktorzy tego pojazdu postarali się o zapewnienie mu jak najwyższego poziomu użytkowego, osiągów, bezpieczeństwa, technologii i wyposażenia. Tino jest jednocześnie kolejnym samochodem zaprojektowanym i produkowanym w Europie, dzięki czemu znaleźć ma wielu klientów wśród mieszkańców naszego kontynentu. Samochód powstaje w fabryce w Barcelonie, gdzie na powierzchni ponad pół miliona metrów kwadratowych znajdują się: tor testowy, hale produkcyjne oraz biura firmy. Pracownicy, który montować będą Almerę Tino muszą początkowo przejść obowiązkowe, 80-godzinne szkolenie.
Nowy pojazd jest drugim pojazdem Nissana zaprojektowanym i zbudowanym w oparciu o ogólnoświatową platformę MS (medium/small). Służy ona jako podstawa konstrukcji modeli Nissana sprzedawanych na rynkach Azji, Ameryki Północnej i Europy. Płyta podłogowa MS jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów na świecie. Jej parametry zapewniają znakomite wyniki auta w testach sztywności konstrukcji. Zmodyfikowane zawieszenie pochodzące z Almery hatchback, z przestrzennie prowadzoną belką skrętną z tyłu oraz przednim zawieszeniu opartym na kolumnach McPherson, gwarantuje doskonałe właściwości jezdne przy zachowaniu najwyższego komfortu podróży.
Obok niepowtarzalnej linii nadwozia Tino, bardzo istotne jest rozplanowanie jego wnętrza. Fotele minivana mogą być ustawione w 24 konfiguracjach a ponad 20 różnorodnych schowków, zapewnia bezpieczne miejsce dla wszelkich drobiazgów.
W Polsce oferowany jest tylko jeden silnik, 16-zaworowy ZI o pojemności 1.8 dm³ należący do najnowszej serii QG. Zastosowano w nim technologię zmiennych faz rozrządu oraz system zapłonu bezpośredniego. Zapewniło to wzrost momentu przy niskich obrotach i płynny wzrost mocy w górnym zakresie prędkości obrotowej. W przedziale między 2400 a 4800 obr/min jednostka osiąga aż 97% wartości momentu obrotowego. W celu poprawienia kultury pracy zastosowano żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, nowoczesny łańcuch rozrządu, a cały zespół napędowy zawieszono na specjalnych hydraulicznych poduszkach minimalizujących przekazywanie drgań i wibracji. Silnik QG18DE spełnia przyszłościową normę emisji spalin CED IV, która zacznie obowiązywać dopiero w 2005 roku.
W nowej, 5-biegowej skrzyni przekładniowej zastosowano podwójne synchronizatory pierwszych dwóch biegów, dzięki czemu poprawiono jakość zmiany przełożeń, ich precyzję i szybkość, zmniejszając jednocześnie wysiłek kierowcy. Bieg wsteczny posiada obecnie pojedynczy synchronizator.
Na bezpieczeństwo jadących wpływają następujące elementy: dobra widoczność z miejsca kierowcy, efektywne reflektory, dynamiczny silnik, skuteczne hamulce z ABS i EBD w standardzie, starannie dopracowane zawieszenie oraz bezpieczna, strefowa konstrukcja nadwozia. W Tino zastosowano ponadto: aktywne zagłówki na obu przednich siedzeniach, cztery poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach i system mocowania fotelika dziecięcego - ISOFIX.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), czyli niezależna europejska organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa biernego samochodów osobowych ogłosiła, że Almera Tino uzyskał cztery gwiazdki w testach przeprowadzonych w październiku ubiegłego roku.
Ogromna zaletą tego samochodu jest również bogate wyposażenie seryjne, które obejmuje: klimatyzację, fabrycznie montowany system audio, immobilizer, elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek z systemem antynapadowym, atermiczne, elektrycznie sterowane szyby, wskaźnik temperatury zewnętrznej z cyfrowym zegarem, skórzaną kierownicę oraz aluminiowe obręcze kół.
Obecnie Tino dostępny jest w cenie 78 900 PLZ.