... oraz pierwsze miejsce Anthony’ego Reida za kierownicą Nissana 350Z GT500 na mecie wyścigu górskiego
Specjalnie na Festiwal Prędkości, firma Nissan sprowadziła z Japonii swój koncepcyjny pojazd elektryczny Pivo, który można było oglądać w Pawilonie Technicznym. W Europie był on prezentowany wcześniej tylko raz, w czasie Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2006 r. Pivo nie ma wstecznego biegu, a zmiana kierunku jazdy odbywa się poprzez obrócenie całej kabiny.
Potrójne zwycięstwo Nissan odniósł na torze w wyścigu górskim, z Anthonym Reidem, który zasiadał kolejno za kierowcą dwóch pojazdów. Anthony zwyciężył w ogólnej klasyfikacji prowadząc GT500 – zwycięskie auto Japanese Super z 2004 r. Był to ten sam samochód, którym w ubiegłym roku Richard Lyons dojechał do mety w niesamowitym czasie 53,78 sekundy, mimo wyjątkowo niesprzyjającej pogody.
Anthony odebrał także dwa inne medale za zwycięstwa w poszczególnych kategoriach: za jazdę Primerą – zwycięzcą BTCC 1999 i za wspomniane już GT500. W klasyfikacji ogólnej Primera była trzecia wśród najszybszych samochodów, a GT500 pierwszy, co dało identyczny rezultat, jak w ubiegłym roku.
Komentując weekendowe pasmo sukcesów, Anthony powiedział: „Nissan bardzo mocno wspiera Festiwal Prędkości w Goodwood. Po zajęciu drugiego i trzeciego miejsca w poprzednich latach bardzo ucieszyłem się z możliwości poprowadzenia niesamowitego japońskiego GT – Nissana 350Z. Start dwoma pojazdami w jednych zawodach to wielkie wyzwanie. W sobotę, gdy tylko wysiadłem z Primery musiałem wskoczyć na rower i gnać na złamanie karku z powrotem w dół wzgórza, aby zdążyć ustawić się do startu w 350Z”. „Pogoda była utrudnieniem przez cały weekend, ale 350Z doskonale radził sobie w tych warunkach i dzięki znakomitym osiągom pozwolił wygrać niedzielny Festiwal Prędkości”.
Kolejny samochód Nissana wziął udział w rundzie Supercar. Był to przygotowany przez RML Nissan 350Z z wyposażeniem do serii wyścigów Dunlop Sport Maxx. Na szczyt wzgórza wjechał nim w niedzielę Shane Lynch – były członek zespołu Boyzone i gwiazda programu Celebrity Love Island oraz uznany kierowca wyścigowy.
350Z wygrał już dwa pierwsze debiutanckie wyścigi w Snetterton. Za kierownicą zasiadał wówczas Jethro Bovingdon – redaktor odpowiedzialny za testy drogowe w magazynie EVO.
Nissan postanowił także przetestować prototyp nowego samochodu sportowego, który ma zostać zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku 2007 r. Prototypowy pojazd w rundzie Supercar poprowadził Carlos Tavares – wiceprezes zarządu Nissana, odpowiedzialny za planowanie produktów i strategię biznesową.