Na konferencji prasowej, zwołanej w celu przedstawienia tej informacji, Carlos Tavares, wiceprezes zarządu ds. strategii korporacyjnej, planowania produktów i wzornictwa firmy Nissan, nazwał nowy zakład "kolejnym ważnym krokiem na drodze globalnej ekspansji w ramach planu Nissan Value-Up". W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz Rosji, w tym wicepremier Siergiej Iwanow i gubernator St. Petersburga Walentyna Matwienko.
Po zakończeniu budowy i uzyskaniu pełnej wydajności zakład będzie produkował około 50 000 pojazdów rocznie i zatrudniał do 750 osób z najbliższej okolicy. Fabryka zajmująca teren 167,6 ha, 25 km od centrum St. Petersburga, będzie składała się z montowni, lakierni oraz linii montażu wyposażenia i podwozi.
Nissan poinformował, że w zakładzie będą produkowane dwa modele: Teana i X-TRAIL.
Decyzja firmy Nissan, o uruchomieniu nowego zakładu produkcyjnego w Rosji, była podyktowana dynamicznym wzrostem sprzedaży w ciągu ostatnich lat w tym kraju, gdzie jeszcze w 2003 r. Nissan sprzedawał niespełna 10 000 pojazdów rocznie, a w 2006 r. już ponad 75 000. Ponadto oczekuje się, że Rosja po raz pierwszy wyprzedzi Wielką Brytanię pod względem liczby sprzedawanych pojazdów marki Nissan w Europie.
Wobec takiego wzrostu Nissan planuje także potroić liczbę dealerów w stosunku do stanu z 2004 r., kiedy firma rozpoczynała sprzedaż swoich pojazdów w Rosji. Sieć dealerska ma liczyć około 100 placówek.