"Nissan od dawna jest obecny w europejskim sektorze pojazdów dostawczych i odgrywa kluczową rolę na tak ważnych rynkach, jak hiszpański, włoski, francuski i brytyjski" – powiedział Brian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe. "Planujemy dalsze wzmocnienie naszej pozycji na tych rynkach oraz poprawę wyników w pozostałych krajach Europy poprzez wprowadzenie nowych konkurencyjnych produktów i rozbudowę sieci dealerskiej" – dodał Carolin.
firma będzie w dalszym ciągu oferować lekkie pojazdy ciężarowe z kabiną nad silnikiem, a także rozszerzy ofertę furgonetek o innowacyjne modele, spełniające potrzeby klientów.
W celu wzmocnienia sieci dealerskiej Nissan stworzy specjalny kanał sprzedaży lekkich pojazdów ciężarowych i będzie nadal promował partnerstwa sieciowe – takie jak współpraca z Volvo Trucks – na rynkach, na których sieć sprzedaży pojazdów ciężarowych Nissan nie jest dostatecznie rozwinięta.
Na mocy szeregu umów franchisingowych, podpisanych z sieciami dealerów Volvo Trucks w ostatnich miesiącach, dealerzy Volvo Trucks w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Europie Północnej i Wschodniej mogą teraz sprzedawać modele Interstar, Cabstar i Atleon.
W ramach działań z zakresu modernizacji sieci dealerskiej Nissan uruchomi także centra obsługi pojazdów dostawczych "Van Competency Center" (VCC) w stacjach dealerskich Nissan, aby zapewnić wszystkim klientom – zarówno indywidualnym, jak i firmowym – profesjonalną obsługę sprzedawców i mechaników
Wprowadzaniu nowych produktów będzie towarzyszyć systematyczne podejście do ekspansji rynkowej w Europie. Nissan zamierza wejść na dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski, a także na niektóre rozwijające się rynki Europy Wschodniej oraz rynek turecki, gdzie obecne wyniki w segmencie pojazdów dostawczych nie odpowiadają potencjałowi marki Nissan.
Przez ostatnie dwa lata, to jest od czasu, kiedy sektor pojazdów dostawczych został uznany za jeden z czterech przełomowych sektorów w planie Nissan Value-Up, realizowanym od roku finansowego 2005, Nissan odnotowywał znakomite wyniki w tym sektorze na całym świecie.
W roku kalendarzowym 2006 Nissan sprzedał na świecie 489 579 samochodów dostawczych, uzyskując skonsolidowaną marżę operacyjną o ponad 8% wyższą od zaplanowanej. Tylko w Europie Nissan sprzedał w 2006 r. 48 778 pojazdów dostawczych i użytkowych. Najpopularniejszym z nich był średniej wielkości van Primastar, którego sprzedano w liczbie 17 996 egzemplarzy; drugie miejsce zajęła lekka ciężarówka Cabstar (13 879 sprzedanych egzemplarzy).
Brian Carolin zapowiedział także, że na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku bieżącego roku Nissan zaprezentuje wyjątkowo innowacyjną, koncepcyjną wersję małego samochodu dostawczego NV200.