Koncepcyjny Mixim to samochód kompaktowy dla młodych kierowców – entuzjastów komputerów i Internetu. Kierowca siedzi w nim centralnie, mając po bokach dwa fotele dla pasażerów. Inspiracją dla wyglądu kierownicy i deski rozdzielczej były interfejsy gier komputerowych.
Mixim, napędzany silnikiem Nissana "Super Motor", pełniącym jednocześnie funkcję generatora, i zasilany kompaktowymi akumulatorami litowo-jonowymi, ma niezwykle dynamiczne osiągi i praktyczny, zwiększony zasięg. Każdą z osi pojazdu napędza osobny Super Motor, a zatem Mixim jest samochodem z napędem na 4 koła.
W Miximie zastosowano najnowocześniejszą technologię napędu elektrycznego, której elementy ukryto pod eleganckim i wyrazistym nadwoziem typu coupe. Profil samochodu zdominowała mocno zachodząca na boki szyba czołowa, przypominająca wizjer kasku. Wąska tylna szyba, opadająca linia dachu i ostro ścięty tył sugerują sportowe osiągi, których rzadko przecież oczekuje się od pojazdu z napędem elektrycznym.
W całym nadwoziu przewija się motyw diamentu, który można dostrzec szczególnie w podwójnych wlotach powietrza przy tylnej krawędzi drzwi oraz w kształcie przednich kierunkowskazów. Górne trójkątne szyby boczne harmonizują z łagodnym spadkiem linii dachu i z ostro zarysowanym przetłoczeniem w centralnej części drzwi. Za rzędem trzech foteli znajduje się sporych rozmiarów bagażnik dostępny od strony tylnej klapy. Za przednimi fotelami wygospodarowano także przestrzeń na czwarte, dodatkowe miejsce siedzące.
Przy rozstawie osi 2530 mm, Mixim mierzy 3700 mm długości, 1800 mm szerokości i 1400 mm wysokości, a więc jest krótszy i niższy oraz nieco szerszy od Micry. Samochód waży zaledwie 950 kg.
Mimo że to tylko auto koncepcyjne i nie wiadomo, czy kiedykolwiek trafi do produkcji seryjnej, Mixim został skonstruowany zgodnie z Zielonym Programem Nissan, w ramach którego firma publicznie zadeklarowała chęć stworzenia mobilnego społeczeństwa rozwijającego się zgodnie z zasadami zrównoważonego wzrostu.
W czasie trwania salonu Mixim będzie poruszał po rampie między niżej położoną sceną a znajdującą się wyżej platformą ekspozycyjną na stoisku Nissana.
Studyjny samochód Micra Colour + Concept został wymyślony i zaprojektowany w Nissan Design Europe, czyli europejskim centrum projektowym Nissana w Londynie, w celu zademonstrowania najnowszych kolorów i technologii lakierniczych oraz zmian, jakie wprowadzono w całej ofercie modelu Micra.
Największe wrażenie na widzach wywiera jednak efekt uzyskany na lakierze. W górnej części dwukolorowa Micra Colour + Concept ma kolor złoty, zaś boki auta pokrywa kontrastujący trzywarstwowy biały lakier perłowy. Głębia złotego lakieru jest tak sugestywna, że samochód sprawia wrażenie, jakby był pokryty płynnym metalem. Tak zdecydowany metaliczny efekt uzyskano dzięki zastosowaniu specjalnego pigmentu.
We wnętrzu modelu Colour + Concept powtórzono ten motyw, stosując kontrastujące odcienie w górnej i dolnej części przedziału pasażerskiego. Fotele pokryte są białą skórą z wyraźnie zaznaczonymi detalami i szwami. Wykładzina podłogi i elementy wnętrza mają ciemniejszy jaskrawo żółty odcień, kontrastujący z bardziej pastelową górną częścią deski rozdzielczej.
Jedną z gwiazd stoiska Nissana we Frankfurcie będzie dojrzalsza wersja modelu Micra, który wkrótce będzie obchodził piąte urodziny. Z tej okazji zafundowano mu subtelne zmiany nadwozia i wykończenia wnętrza, a także wprowadzono kilka dodatkowych elementów ułatwiających korzystanie z pojazdu.
Dzięki przemyślanemu wykorzystaniu takich dodatków jak subtelne chromowane detale, przyciemniane obwódki reflektorów i czarne słupki środkowe, Micra wkracza w nową fazę, z bardziej wyrafinowanym, nowoczesnym i dojrzałym wizerunkiem.
Podobną dojrzałość i wyrafinowanie uzyskano w przedziale pasażerskim, wprowadzając nowe materiały i kolorystykę. Uproszczono ofertę wersji, obejmującą teraz trzy główne warianty: Visia, Acenta i Tekna oraz prestiżową Active Luxury.
W dalszym ciągu w modelu Micra realizowana jest filozofia stosowania "przyjaznej technologii". Jednym z jej przykładów jest nowy radioodtwarzacz CD formatu 2DIN. Dzięki wbudowanemu modułowi Bluetooth® głośniki systemu audio są jednocześnie elementem zestawu głośnomówiącego współpracującego z kompatybilnym telefonem. Za pomocą przycisków rozmieszczonych na kole kierownicy można inicjować i odbierać połączenia.
Jednym z elementów wyposażenia jest też gniazdko do połączenia odtwarzacza muzycznego do samochodowego systemu nagłośnienia. Kolejny element wyposażenia, podnoszący bezpieczeństwo i wygodę użytkowania pojazdu, to sygnał ostrzegawczy o przekroczeniu ograniczenia prędkości. System uruchamiany przyciskiem na pokrytej skórą kierownicy sygnalizuje dźwiękiem fakt przekroczenia zaprogramowanej wartości na prędkościomierzu.