Siedmiu kierowców testowych z Europejskiego Technicznego Centrum Nissana w Wielkiej Brytanii dowiodło tego niedawno, przejeżdżając Qashqai 1.5dCi z południowo-zachodniego wybrzeża Anglii do John o’Groat’s na północnym krańcu Szkocji i nie zatrzymując się przy tym ani razu na dodatkowe tankowanie paliwa. W sumie trasa liczyła 1387 km. Kierowcy wystartowali 25 września o 6:00 rano, a na miejsce przybyli następnego dnia o 17:30. Średnie zużycie paliwa wyniosło 4,2 l na 100 km. Ku radości specjalistów z centrum Nissana po zakończeniu podróży w baku Qashqai pozostało jeszcze ok. 7 litrów paliwa, co pozwoliłoby na przejechanie dodatkowych 176 km.
W porównaniu z nominalnym zużyciem paliwa wyniki testu były lepsze o 29%. Oznacza to, że kierowca przejeżdżający w ciągu roku 16 000 km zaoszczędziłby na kosztach paliwa ok. 278 euro (biorąc pod uwagę ceny paliwa obowiązujące w Wielkiej Brytanii).
Aby upewnić się, że przeciętny użytkownik byłby w stanie osiągnąć takie same rezultaty w swoim Qashqai do testów użyto standardowego modelu produkcyjnego. Podczas podróży uczestnicy testu przestrzegali ograniczeń prędkości obowiązujących na drogach, a na drogach szybkiego ruchu utrzymywali prędkość ok. 96 km/h. Tak, jak zwykły użytkownik specjaliści z Nissana używali świateł, klimatyzacji i systemu utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej „cruise control”, gdy było to potrzebne.
Testowy Qashai średnio emitował 111 g CO/2km – dla porównania nominalna emisja dwutlenku węgla wynosi 145 g/km.
Test miał na celu zwrócenie uwagi na problem odpowiedniego prowadzenia samochodu i znaczenie, jakie styl jazdy ma dla ekonomiczności w zużyciu paliwa i emisji szkodliwych substancji. Nissan stworzył w tym celu specjalny plan o nazwie Nissan Green Program 2010. Plan, który po raz pierwszy zaanonsowano w grudniu 2006 roku. Ma on służyć redukcji emisji CO2 w produktach Nissana oraz propagowanie podobnych działań dla innych pojazdów, a także zwiększenie poziomu recyklingu zużytych samochodów.