Przed rokiem studium o nazwie Fusion, będące protoplastą trzeciej generacji Primery, ustaliło drogę, którą podążać będą najnowsze konstrukcje koncernu. Studium o nazwie mm.e - propozycja małego, trzydrzwiowego hatchbacka jest dowodem na kontynuację wyznaczonej drogi.
Prototyp mm.e odzwierciedla sposób, w jaki Nissan interpretuje potrzeby i marzenia młodych i niezależnych użytkowników.
Zwarte nadwozie emanuje prostotą, czystością linii, elegancją i wzbudza sympatię; ten emocjonalny aspekt podkreślają zaokrąglone krawędzie i wysoko umieszczone reflektory. Duże płaszczyzny bryły nadwozia uwydatniają jego objętość i jednocześnie nadają mu wrażenie solidności i bezpieczeństwa. Górna część nadwozia zdaje się bezpiecznie otaczać jadących. Ponadto przez całą długość nadwozia biegnie wybrzuszenie płynnie przechodzące w nadkola dające tak ważne odczucie bezpieczeństwa i ochrony.
Jak przystało na projekt przyszłości mm.e zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne adresowane głównie do młodych, dynamicznych ludzi. Zaawansowane nie oznacza tu wcale skomplikowane - przeciwnie: technologie informatyczne są łatwe do opanowania, gdyż powstały w oparciu o filozofię Nissana, opartą na użyteczności i praktyczności pojazdu. Internet i techniki teleinformatyczne zintegrowano w centralnym wyświetlaczu graficznym, obsługiwanym bezpośrednio lub poprzez pilota umieszczonego w kole kierownicy.
W trosce o klientów, którzy oczekują, aby ta klasa pojazdów dawała odczucie najwyższej jakości i komfortu wnętrza, w mm.e użyto nowych materiałów wykończeniowych, wychodzących naprzeciw wysokim wymaganiom współczesnego odbiorcy.