Najbardziej chłonnymi rynkami dla Nissana Qashqai okazały się Wielka Brytania, Rosja i Włochy, gdzie od rynkowej premiery, według danych na koniec listopada, sprzedano odpowiednio 17 554, 15 376 i 10 746 egzemplarzy. Także w takich krajach, jak Austria, Polska, Holandia, Portugalia, Grecja, Słowacja, i Norwegia popyt na Qashqaia znacznie przewyższył oczekiwania.
W zasadzie sprzedaż modelu Qashqai przewyższyła wszystkie prognozy formułowane od marcowej premiery. W celu zaspokojenia popytu na samochód w Europie, w czerwcu w angielskiej fabryce w Sunderland zwiększono produkcję o 20%. Od stycznia produkcja japońskiej wersji Qashqaia zostanie przeniesiona z Sunderland do japońskiej fabryki Nissana na Kiusiu, co uwolni kolejne moce produkcyjne w Europie. Sprzedaż modelu Dualis – bo pod taką nazwą Qashqai występuje w Japonii, także przewyższyła oczekiwania. Od wprowadzenia auta na tamtejszy rynek w maju Japończycy kupili już ponad 18 000 egzemplarzy.
Ze wstępnych badań opinii klientów wynika, że nabywcy polubili Qashqaia za innowacyjność koncepcji na rynku, a także za zdecydowany i wyrazisty styl, plasujący auto pomiędzy tradycyjnym hatchbackiem a masywniejszym i wyższym SUV-em.
Nabywcy modelu Qashqai konsekwentnie wymieniają wysoką jakość wykończenia wnętrza i ogólne wzornictwo, jako główne czynniki, które skłoniły ich do zmiany marki pojazdu na Nissana. Tak jak przewidywano, nabywcy Qashqaia użytkowali zwykle wcześniej kompaktowe hatchbacki, takie jak Megane czy Astra, pojazdy klasy niższej średniej, takie jak Laguna czy Avensis, albo tańsze SUV-y, takie jak Kia Sportage czy Hyundai Santa Fe.
Qashqai został zaprojektowany i skonstruowany w Europie, po kompleksowym zbadaniu przyzwyczajeń klientów na lokalnym rynku i dokładnej analizie niespełnionych potrzeb nabywców samochodów. Specjaliści zajmujący się planowaniem produktów w Nissan Europe rozpoznali istniejącą na rynku szansę, jaką było zaprojektowanie i skonstruowanie pojazdu charakteryzującego się bardziej dynamicznym stylem, pozbawionym jednak agresji kojarzącej się z kompaktowym SUV-em, oraz w którym ciesząca się popularnością wysoka pozycja za kierownicą nie zmniejsza przyjemności z jazdy. Taki właśnie jest Qashqai.
Model Qashqai powstał w Nissan Design Europe w londyńskim Paddington, natomiast rozwiązania techniczne opracowano w centrach technicznych w Cranfield (Anglia), Barcelonie (Hiszpania) oraz pod Bonn (Niemcy).
W maju tego roku Nissan Qashqai zdobył maksymalną ocenę pięciu gwiazdek organizacji European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) za ochronę dorosłych pasażerów. Była to najwyższa ocena przyznana w historii tej organizacji.