Nissan w Genewie

Nissan w Genewie20.02.2008
Na tegoroczny Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie Nissan przygotował trzy pojazdy, które zaprezentuje w Europie po raz pierwszy. Trzy "gwiazdy" ekspozycji to GT-R, Pivo 2 i nowy Murano.

GT-R
Oczekiwany z niecierpliwością Nissan GT-R to potwierdzenie pasji, z jaką Nissan traktuje samochody i jazdę – auto o znakomitych osiągach, które zapewnia zupełnie nowy silnik 3.8 V6 z podwójnym doładowaniem. Moc 353 kW (480 KM) i maksymalny moment obrotowy 588 Nm przekazywane są na cztery koła za pośrednictwem jednej z najbardziej zaawansowanych konstrukcyjnie skrzyń biegów z podwójnym sprzęgłem w układzie transaxle i sterowaniem za pomocą manetek przy kierownicy.

Nissan w Genewie 1 Kierowca GT-R może indywidualnie regulować charakterystykę zawieszenia, skrzyni biegów i układu stabilizacji, dostosowując poszczególne parametry do warunków jazdy i własnych upodobań. To właśnie te możliwości adaptacji stanowią podstawę koncepcji GT-R: supersamochodu dla każdego, wszędzie i zawsze. GT-R znakomicie sprawdza się w spokojnym ruchu miejskim, ale jego imponujące sportowe osiągi zostały potwierdzone na legendarnej pętli Nordschleife toru Nurburgring w Niemczech, którą auto pokonało w 7 minut i 38 sekund, co stanowi jeden z najlepszych wyników wśród seryjnie produkowanych samochodów.

Sprzedaż GT-R rozpocznie się w marcu, a ceny modelu na rynku europejskim i dane techniczne zostaną podane w czasie trwania salonu, podobnie jak szczegóły dotyczące strategii działania sieci sprzedaży i obsługi.

Pivo 2
Pivo 2 to przykład zupełnie innego aspektu samochodowej pasji Nissana – samochód, który można scharakteryzować jako przyjazny, innowacyjny i podporządkowany względom wzornictwa. Druga generacja Pivo to efekt poszukiwań nowych, innowacyjnych i śmiałych rozwiązań dla przyszłych pokoleń automobilistów.

Nissan w Genewie 2 Pivo 2 jest pojazdem o zerowej emisji spalin, napędzanym czterema małymi silnikami dyskowymi 3D, umieszczonymi przy wszystkich kołach i zasilanymi z zaawansowanych supercienkich akumulatorów litowo-jonowych. Kierowca zawsze siedzi w nim przodem do kierunku jazdy, ponieważ kabina pojazdu obraca się o 360 stopni, a kąt skrętu każdego z kół wynosi 90 stopni, co znakomicie ułatwia wszelkie manewry na parkingu.

Do środka wsiada się przez zamontowane z przodu pojazdu pojedyncze drzwi, na których znajdują się także najważniejsze przyrządy. W samochodzie zastosowano technologię "X by Wire", co oznacza, że przekładnia kierownicza i inne połączenia mechaniczne zostały zastąpione sygnałami elektronicznymi, sterującymi pracą poszczególnych podzespołów Pivo 2.

Nowy Murano
Zupełnie nowa generacja Murano ma kontynuować sukces dotychczasowego modelu, oferując jeszcze więcej stylu i wyrafinowania, lepsze osiągi i znakomity komfort w przestronnym wnętrzu.

Obecna generacja Murano, jako jeden z najbardziej wyrazistych modeli na rynku, cieszy się reputacją dynamicznego i atrakcyjnego crossovera, który jest prawdziwą alternatywą dla pojazdów sportowo-użytkowych, przeznaczonych do jazdy szosowej.

Nowy model będzie kontynuatorem tej tradycji, dzięki unikatowemu połączeniu solidności, bezpieczeństwa i pewności, jaką daje napęd na 4 koła w pojazdach typu SUV, z dynamicznymi osiągami i atrakcyjnym wyglądem sportowego auta osobowego.

Nissan w Genewie 3 Z zewnątrz drugą generację Murano łączy wyraźne pokrewieństwo z pierwszym modelem, najsilniej podkreślone unoszącą się krawędzią tylnego bocznego okna. W rzeczywistości w nowym modelu wprowadzono jednak kompleksowe zmiany, obejmujące bez wyjątku wszystkie elementy nadwozia. Wnętrze jest bardziej komfortowe i eleganckie – co szczególnie odczują pasażerowie tylnych siedzeń – a dzięki wzbogaceniu o nowe elementy wyposażenia zapewnia wrażenie podróżowania w "klasie business".

Murano nadal napędzany jest znanym silnikiem Nissana VQ o pojemności 3.5 litra, zmodernizowanym pod kątem poprawy osiągów. Obecnie ta 24-zaworowa jednostka V6 rozwija moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm. Jest też bardziej dynamiczna i... oszczędna. Udoskonalenia stanowiące poważną ewolucję technologiczną wprowadzono także w przekładni bezstopniowej Xtronic CVT. Nowa przekładnia, w której straty energii spowodowane tarciem zmniejszono o 20 procent, charakteryzuje się krótszymi czasami zmiany przełożeń i lepszą elastycznością, a także przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Murano będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Nissana dostępnym z opracowaną przez firmę powłoką lakierniczą Scratch Shield Paint, chroniącą nadwozie przed zarysowaniami i uszkodzeniami w codziennej eksploatacji. Dzięki zastosowaniu nowo opracowanej, bardzo elastycznej żywicy, która zapobiega uszkodzeniom głównej powłoki, drobne zarysowania lakieru zanikają samoistnie.

Sprzedaż nowego Murano rozpocznie się w Europie w październiku.

Źródło: Nissan