...modułu sterującego działaniem poduszek powietrznych. W teście zderzenia bocznego model Navara uzyskał maksymalną punktację. Najwyższą ocenę przyznano także za ochronę pasażerów w wieku 3 lat. Za poziom ochrony pieszych pojazdowi przyznano dwie gwiazdki na cztery możliwe.
W poprzednim teście Euro NCAP, którego wyniki opublikowano 26 lutego, na ocenę skuteczności ochrony dorosłych podróżujących Navarą negatywnie wpłynęło opóźnienie napełnienia czołowych poduszek powietrznych.
Po pierwszym teście Nissan niezwłocznie opracował modyfikację oprogramowania sterującego działaniem poduszek powietrznych w celu skorygowania problemu, który występował wyłącznie w egzemplarzach Navary z roku modelowego 2008, wyprodukowanych od maja do grudnia 2007 r. W grudniu 2007 r. do procesu produkcyjnego modelu Navara wprowadzono zmianę, która gwarantuje uruchamianie poduszek powietrznych ściśle zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi.
W tym samym miesiącu Nissan uruchomił kampanię serwisową, zapraszając posiadaczy modelu Navara, w którym występowała usterka do stacji dealerskich w celu przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania w pojazdach. Kampania została później rozszerzona na wszystkie egzemplarze Navary wyprodukowane od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., w celu maksymalnego uspokojenia obaw wszystkich nabywców Navary.