"XIAOKE", bo pod taką nazwą Qashqai będzie oferowany w Chinach oznacza "wędrowca", co odpowiada pozycjonowaniu modelu jako "miejskiego wędrowca". Nissan spodziewa się, że dzięki modelowi Qashqai, wypełniającemu lukę miedzy rozwijającymi się rynkami hatchbacków i pojazdów typu SUV, firmie uda się stworzyć nową kategorię pojazdów w Chinach.
"Qashqai będzie symbolem naszej oferty produktów w Chinach, odgrywając istotną rolę w kształtowaniu wizerunku marki i dostarczając klientom czegoś zupełnie nowego" – powiedział Toshiaki Otani, dyrektor zarządzający Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company Qashqai napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów (MR20DE), rozwijającym moc maksymalną 137 KM. Qashqai będzie oferowany z automatyczną przekładnią bezstopniową CVT lub z 6-biegową przekładnią manualną, w wersjach z napędem na 2 lub 4 koła.
W odpowiedzi na potrzeby chińskich klientów, do europejskiej wersji Qashqaia wprowadzono pewne modyfikacje. Zmieniono miedzy innymi kolor wnętrza z czarnego na beżowy, zmodyfikowano konstrukcję okna dachowego oraz dodano chromowaną listwę na drzwiach wzdłuż boków pojazdu.
Qashqai to już szósty model produkowany w zakładach DFL w Huadu, obok modeli Livina Geniss, Livina, Sylphy oraz Tiida sedan i hatchback. W zakładach w Huadu stosowana jest "metoda produkcji Nissan" (Nissan Production Way – NPW), globalny standard jakości produkcji firmy Nissan.
Qashqai, obecny na rynku europejskim od lutego 2007, okazał się globalnym sukcesem Nissana. W roku kalendarzowym 2007 w Australii, Europie, Japonii, na Bliskim Wschodzie i w RPA sprzedano łącznie 140 000 egzemplarzy tego samochodu.
W styczniu Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd. poinformowała, że jej zakłady w Sunderland, mogące produkować 200 000 egzemplarzy Qashqaia rocznie, uruchomiły trzecią zmianę w celu zwiększenia produkcji, zaś japońska fabryka na Kiusiu rozpoczęła produkcję Qashqaia w grudniu 2007 r., z wydajnością 24 000 egzemplarzy rocznie. Chiny to trzeci kraj, w którym będzie produkowany ten model Nissana.