...w ciągu trzech lat wprowadzi na rynek północnoamerykański trzy pojazdy dostawcze i będzie umacniał współpracę z Cummins Inc. w zakresie produkcji silników oraz z ZF Friedrichshafen w zakresie skrzyń biegów. Szefem działu pojazdów dostawczych w USA będzie Joe Castelli, który niedawno został powołany na stanowisko Wiceprezesa ds. Pojazdów Dostawczych i Flot w NNA. Głównym elementem strategii są zakłady Nissana w Canton (stan Mississippi), które staną się centrum produkcji całej gamy nowych samochodów dostawczych przeznaczonych na duży północnoamerykański rynek tych pojazdów.
Wprowadzanie pojazdów dostawczych na rynek północnoamerykański
Nissan wkroczy na rynek pojazdów dostawczych z trzema zupełnie nowymi produktami w ciągu trzech lat, opracowanymi przez firmę specjalnie na potrzeby rynku północnoamerykańskiego i produkowanymi w Canton. Premierę pierwszego z trzech wspomnianych produktów zaplanowano na pierwszą połowę 2010 r. W średnim okresie Nissan zakłada rozszerzenie oferty pojazdów dostawczych w Ameryce Północnej, polegające na stworzeniu wielosegmentowej gamy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 8 ton. Przedsięwzięcie to będzie obejmowało opracowanie trzech nowych produktów, a także dalsze rozszerzanie oferty pojazdów dostawczych. "W skali globalnej segment pojazdów dostawczych ma obecnie znaczący udział w sprzedaży i rentowności Nissana, stanowiąc istotną część całkowitej sprzedaży pojazdów tej marki" - powiedział Andy Palmer, wiceprezes koncernu i szef globalnego działu pojazdów dostawczych Nissan Motor Co. Ltd. "Już teraz posiadamy duże zakłady w Japonii, Chinach i Europie, więc naturalną koleją rzeczy jest rozwijanie działalności w Ameryce Północnej".
Szefem Działu Pojazdów Dostawczych, który będzie obejmował wszystkie aspekty łańcucha wartości w segmencie pojazdów dostawczych w NNA, zostanie Joe Castelli, który niedawno przeszedł do Nissan North America z Ford Motor Co., gdzie przez ponad 23 lata pracował na różnych stanowiskach, odpowiadając między innymi za dział pojazdów dostawczych. Będzie on nadzorował rozwój działalności w segmencie pojazdów dostawczych, obejmujący między innymi prace rozwojowe, sprzedaż, marketing, serwis i dystrybucję. Sieć dealerska zostanie stworzona na bazie wybranych dotychczasowych dealerów Nissana, którzy staną się wyspecjalizowanymi centrami sprzedaży i serwisu nowych pojazdów dostawczych marki Nissan. NNA przystępuje do rozmów z dealerami na temat przygotowana się do wprowadzenia pojazdów dostawczych.
Canton – centrum produkcji pojazdów dostawczych
Zakłady Nissana w Canton w stanie Mississippi staną się centrum produkcyjnym trzech modeli pojazdów dostawczych, reprezentujących podstawowe segmenty produktów, w których Nissan nie ma obecnie konkurencyjnej oferty w Ameryce Północnej. Oprócz inwestycji w oprzyrządowanie zakładu i opracowanie samych pojazdów, Nissan przeznaczy 118 milionów USD na rozbudowę zakładów produkcyjnych, w których będą powstawać pojazdy dostawcze.
"Pojazdy dostawcze będą głównym składnikiem przyszłych sukcesów Nissana w Ameryce Północnej" – powiedział Bill Krueger, Starszy Wiceprezes ds. Produkcji, Zakupów i Zarządzania Łańcuchem Dostaw oraz Pełnego Zadowolenia Klientów w Nissan North America. "Uczynienie z Canton centrum produkcyjnego nowych ważnych produktów, które są podstawą zrównoważonego rozwoju naszej firmy w USA, to nasz obowiązek wobec pracowników zatrudnionych w tych zakładach".
Globalny dział pojazdów dostawczych Nissana
Przedsięwzięcie Nissana w segmencie pojazdów dostawczych to jeden z elementów globalnych sukcesów firmy. Prezes i Dyrektor Naczelny Nissana Carlos Ghosn uznał rozszerzenie działalności firmy w segmencie pojazdów dostawczych za jedno z przełomowych posunięć w ramach planu biznesowego Nissan Value-Up, zakładającego zwiększenie liczby sprzedawanych pojazdów o 40 procent przy jednoczesnym podwojeniu marży do 8 procent do końca roku obrachunkowego 2007. W ubiegłym roku Nissan ogłosił, że dział pojazdów dostawczych zrealizował swoje założenia Value-Up na rok przed terminem, sprzedając 490 000 pojazdów w roku obrachunkowym 2006 i ponad 518 000 w roku obrachunkowym 2007. Pojazdy dostawcze Nissana sprzedawane są na 73% światowych rynków, w tym w Japonii, Chinach, Meksyku, Europie i na Bliskim Wschodzie. W zeszłym miesiącu w Meksyku Nissan zapowiedział rozpoczęcie produkcji nowego pickupa w zakładach w Cuernavaca.
Zgodnie z wizją wzrostu Nissana, firma powinna osiągnąć pozycję lidera na globalnym rynku pojazdów dostawczych w 2010 r. Plan wzrostu LEAP zakłada wprowadzanie na rynek nowych produktów, podnoszenie jakości, wkraczanie na nowe terytoria i promowanie współpracy partnerskiej. Mimo wprowadzania nowych produktów w nowych segmentach, Nissan nadal będzie oferował wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 8 ton i koncentrował się na utrzymaniu najwyższej jakości.