Do końca 2011 r. oferta zostanie rozszerzona do sześciu modeli. Pojazdy będą sprzedawane w sieci specjalistycznych centrów pojazdów dostawczych Nissan, stanowiących część istniejącej sieci dealerskiej tej marki. Sieć będzie oferowała klientom pełen zakres profesjonalnych usług, w tym specjalne plany leasingu i finansowania, programy sprzedaży dla firm, systemy pomocy drogowej oraz możliwość zlecenia przebudowy i zabudowy nadwozia w licznych wariantach.
"Uruchomienie sprzedaży pojazdów dostawczych Nissan w Rosji to ważne wydarzenie dla naszej firmy" – powiedział Andy Palmer, Wiceprezes ds. Korporacyjnych w Dziale Pojazdów Dostawczych Nissan Motor Co. Ltd. "Wkraczanie na nowe rynki jest zasadniczym elementem naszego globalnego planu wzrostu w segmencie pojazdów dostawczych, a Rosja to rynek o znacznym potencjalne w zakresie liczby sprzedawanych egzemplarzy. Jesteśmy przekonani, że dzięki planowanemu rozszerzeniu oferty pojazdów dostawczych w średnim okresie oraz kadrze sumiennych specjalistów w naszych stacjach dealerskich spełnimy potrzeby rosyjskiego klienta" – dodał Palmer.
Dział Pojazdów Dostawczych Nissan poinformował, że w ramach planów dalszego rozszerzania działalności w segmencie pojazdów dostawczych na całym świecie w pierwszej połowie 2010 r. rozpocznie sprzedaż pojazdów dostawczych w Ameryce Północnej. W październiku ubiegłego roku Dział Pojazdów Dostawczych poinformował o powołaniu joint-venture z indyjską spółką Ashok Leyland oraz o planach rozpoczęcia sprzedaży pojazdów dostawczych Nissan na tamtejszym rynku w 2010 r.
Firma uznała, że w skali globalnej segment pojazdów dostawczych jest jednym z głównych filarów jej wzrostu w ramach średniookresowego planu Nissan Value-Up. Po zrealizowaniu założeń planu z rocznym wyprzedzeniem i odnotowaniu rekordowej sprzedaży (518 000 egzemplarzy) w roku obrachunkowym 2007 Nissan poinformował, że zamierza uzyskać pozycję czołowego podmiotu na globalnym rynku pojazdów dostawczych w 2010 r.
Strategia globalnego wzrostu Działu Pojazdów Dostawczych firmy Nissan obejmuje premiery nowych produktów, ekspansję przedstawicielstw handlowych na nowych rynkach (priorytetowo pod tym względem potraktowane będą między innymi Rosja, USA i Indie), koncentrację na jakości jako głównym atucie konkurencyjnym oraz nawiązywanie strategicznych partnerstw w celu podniesienia efektywności