Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych samochodach Nissan T31 X-Trail oraz J10 Qashqai, istnieje ryzyko, że w przekładni kierowniczej nie zostało zainstalowane łożysko igiełkowe (T31 X-Trail oraz J10 Qashqai) oraz nakrętka zabezpieczająca nie została właściwie dokręcona (tylko J10 Qashqai). W rezultacie może dojść do samoczynnego poluzowania się nakrętki, co doprowadzi do zwiększenia luzu i pojawienia się stuków w przekładni kierowniczej. W skrajnych przypadkach może dojść do utraty kontroli nad pojazdem, co może być niebezpieczne dla uczestników ruchu drogowego.
Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 302 samochodów Nissan T31 X-Trail oraz 828 samochodów Nissan J10 Qashqai.
Inną nieprawidłowością występującą oprócz powyższej, w niektórych egzemplarzach modelu T31 X-Trail, jest wadliwe działanie instalacji elektrycznej haka holowniczego. Jeśli po wyłączeniu zapłonu zostaną włączone światła awaryjne, nie będą one działały w przyczepie podpiętej do samochodu.
Kampanią serwisową z tego powodu na rynku polskim objęte są 494 samochody Nissan T31 X-Trail. Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce, poinformował UOKiK, że klienci, którzy posiadają pojazdy objęte ww. kampaniami, zostaną listownie zaproszeni do serwisów w celu dokonania bezpłatnego sprawdzenia i ewentualnej wymiany elementów samochodu.