...technologii niż w trakcie niesłychanie popularnego Festiwalu Prędkości w Goodwood? Choć z jednej strony zostały przedstawione przykłady niezwykle szybkich wyścigowych oraz seryjnych sportowych maszyn skonstruowanych przez Nissana, w trakcie festiwalu miał również miejsce debiut samochodu pokazującego zupełnie inne oblicze firmy Nissan, prototypu o napędzie elektrycznym Denki Cube. Po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii został również pokazany Nissan Murano drugiej generacji, który wejdzie do sprzedaży na jesieni tego roku.
Osiągnięcia firmy Nissan materializują się pod postacią zwycięskiego Nissana Primery BTCC z 1999 roku oraz wspaniałego supersamochodu GT-R. W tym samym czasie Carlos Tavares, wiceprezes ds. wykonawczych firmy Nissan Motor Co. Ltd, zasiądzie za kierownicą modelu 350Z, który brał udział w wyścigach dwudziestoczterogodzinnych w Dubaju oraz na torze Nurburgring.
Primera BTCC: mistrz Goodwood
Nissan Primera, który zwyciężył w 1999 roku w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii Samochodów Turystycznych BTCC (British Touring Car Championship), stał się w Goodwood swego rodzaju legendą, kiedy pokonał rozmaite, zupełnie egzotyczne maszyny, zajmując w ostatnich trzech latach pierwsze trzy miejsca w zawodach Hillclimb (wjazd na wzgórze).
Takie wyniki nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem, jeśli pamiętamy o tym, że ten samochód zdobył w 1999 roku wszystkie możliwe tytuły w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii Samochodów Turystycznych BTCC – wśród konstruktorów, kierowców, zespołów oraz uczestników indywidualnych, zwyciężając w 13 z 26 wyścigów.
Samochód pojawił się w Goodwood po raz czwarty, a za jego kierownicą ponownie zasiądzie weteran mistrzostw BTCC, Anthony Reid, który spróbuje powtórzyć spektakularne wyniki, osiągnięte w czasie wcześniejszych imprez, które odbyły się w Goodwood w hrabstwie Sussex.
GT-R: dostępny supersamochód
Jest on uważany za jeden z najlepiej prowadzących się, najmocniejszych, i co najważniejsze najbardziej dostępnych supersamochodów. Firma Nissan otrzymała już ponad 1000 zamówień na nowy model GT-R w samej Wielkiej Brytanii, i to pomimo faktu, że wejdzie on do sprzedaży dopiero w marcu 2009 roku. W Polsce sprzedane zostały juz wszystkie egzemplarze przewidziane na 2009 rok.
Choć Nissan GT-R w zeszłym roku, w trakcie festiwalu, pokazał zamaskowany egzemplarz na torze, jeszcze przed swoją światową premierą, która miała miejsce w trakcie Salonu Samochodowego Tokio 2007, to tym razem nowy flagowy pojazd firmy był w pełni widoczny, a goście mieli okazję zobaczyć go w padoku supersamochodów, na stoisku firmy Nissan oraz w trakcie podjazdu pod górę.
Jego zupełnie nowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, o pojemności 3,8 litra, osiąga moc 480 KM przy 6400 obrotach na minutę oraz maksymalny moment obrotowy 588 Nm w zakresie od 3200, do 5200 obrotów na minutę, co pozwala osiągnąć doskonały wynik w sprincie 0-62 mph (0-100 km/h), wynoszący około 3,5 sekundy, oraz potencjalną prędkość maksymalną wynoszącą 195 mph (315 km/h).
Cała moc silnika przekazywana jest na zaawansowany technicznie, zupełnie nowy napęd na cztery koła. Obsługiwany jest on za pomocą sześciobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów typu transaxle sterowanej umieszczonymi w kierownicy manetkami. Całość sterowana jest przez niezwykle zaawansowany elektroniczny układ, zaprojektowany tak, aby optymalnie wykorzystywać moc we wszystkich warunkach. Pokaz możliwości modelu GT-R miał niedawno miejsce na słynnym fragmencie toru Nurburgring, pętli Nordschleife, gdzie prowadzony przez głównego kierowcę testowego, Tochio Suzuki, Nissan GT-R uzyskał czas okrążenia wynoszący 7m 29s, co jest jednym z najlepszych wyników uzyskanych kiedykolwiek przez seryjny samochód na tym torze. Co godne podkreślenia, ceny tego modelu będą się rozpoczynały od jedynie 324 900 PLN.
Nissan Murano: sportowy crossover nowej generacji
Crossover Murano firmy Nissan zawsze cieszył się uznaniem dzięki połączeniu stylu i sportowych osiągów. Teraz pojawia się zupełnie nowy Murano, który wykorzystuje to, co było najlepsze u jego poprzednika, i dodaje do tego własny styl i wyrafinowanie.
Samochód zyskał nowy, elegancki wygląd – każdy panel nadwozia został poddany modyfikacjom – wewnątrz zaś znajduje się niezwykle bogato wyposażona kabina z nowymi przyrządami, siedzeniami, poprawioną jakością materiałów, podwójnie szytą skórą oraz aluminiowymi elementami, które ze sportowego SUVa jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki czynią luksusową limuzynę.
Nowa platforma jest o 45 procent sztywniejsza w celu zachowania pewności prowadzenia, oferując równocześnie zwiększony komfort oraz wyrafinowanie. W pełni niezależne zawieszenie obejmuje układ wielowahaczowy multi-link z tyłu, nowego typu kolumny z przodu oraz dostosowujący się do prędkości układ wspomagania, zapewniający lepsze wyczucie przy większych prędkościach.
Osiągi samochodu poprawiono dzięki zmodernizowanemu silnikowi V6 o pojemności 3,5 litra, osiągającemu obecnie moc 256 KM oraz maksymalny moment obrotowy 334 Nm bez równoczesnego negatywnego wpływu na zużycie paliwa – w rzeczywistości uzyskano nawet poprawę w tym zakresie. Silnik V6 jest sprzęgnięty z głęboko przekonstruowaną, automatyczną skrzynią biegów Xtronic CVT, w której zmniejszono opory tarcia o 20 procent.
Kluczowe elementy wyposażenia obejmują przezroczysty dach o pełnej długości, sterowaną elektrycznie tylną klapę oraz składane tylne siedzenia, które mogą zostać podniesione po naciśnięciu przycisku. Sprzedaż tego nowego modelu rozpocznie się pod koniec tego roku. Prototyp Denki Cube Concept: kwadratowy i bardzo ekologiczny
W Wielkiej Brytanii firma Nissan po raz pierwszy zaprezentowała swój niezwykły prototyp - Denki Cube Concept. Jego niezwykły kształt można było podziwiać w pawilonie technologicznym Goodwood, w którym zebrano wizje przyszłości transportu z całego świata.
Najnowszy prototyp firmy Nissan ma za zadanie zademonstrować przyszłą światową strategię rynkową firmy dla małych samochodów, która jest oparta na aktualnej generacji Cube, będącego swego rodzaju ikoną w Japonii, a zarazem jednym z najpopularniejszych samochodów firmy Nissan na wewnętrznym japońskim rynku.
Silnik benzynowy zastąpiono tu silnikiem elektrycznym, zasilanym laminowanymi akumulatorami litowo-jonowymi produkowanymi przez firmę Automotive Energy Supply Corp., która jest spółką Nissana oraz NEC Corp. Konstrukcja akumulatorów zapewnia samochodowi więcej mocy, więcej energii oraz większą stabilność, a ich niewielkie rozmiary zapewniają elastyczność w zakresie montażu.
A niezwykła nazwa samochodu? Jest logiczna: "Denki" w języku japońskim oznacza "elektryczny", natomiast "Cube" (sześcian) trafnie opisuje jego kształt. W świecie krzywych model Cube stanowi antytezę tradycyjnego stylu w przemyśle samochodowym – kwadratowy, minimalistyczny i asymetryczny – równocześnie pełen ciepła, praktyczny i posiadający pewien urok.
Prototyp Denki Cube Concept oparto na skuteczności, a jego wnętrze odzwierciedla dążenie zespołu projektantów do stworzenia relaksującego, ruchomego klubu towarzyskiego, czegoś na kształt ulubionego pokoju we własnym mieszkaniu. Są tu tylko dwa rzędy siedzeń, w porównaniu do trzech w standardowym modelu Cube, oraz pełnowymiarowy, stały szklany panel, który potęguje wrażenie przestrzeni. Zwiększenie rozstawu osi o 9,4 cala zapewniło dodatkową przestrzeń, niezbędną do montażu zestawu akumulatorów.