Jednostka o mocy zwiększonej z 86 do 103 KM montowana jest w wersjach Acenta i Tekna, kosztujących odpowiednio 68700 i 74500 PLN.
Najnowszy diesel 1.5 dCi oferuje zdecydowanie lepszą dynamikę przy niewiele większym zużyciu paliwa. Jednostka rozwija moc 103 KM przy 4000 obr/min (w porównaniu z 86 KM przy 3750 obr/min. w słabszej wersji). Lepszą elastyczność gwarantuje wzrost wartości maksymalnego momentu obrotowego z 200 Nm przy 1900 obr/min. do 240 Nm przy 2000 obr/min. Samochód ma też lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h (11,1 zamiast 13 sekund) i rozwija wyższą prędkość maksymalną (180 zamiast 167 km/h).
W porównaniu z silnikiem 86-konnym, zużycie paliwa i emisja CO2 wzrastają minimalnie – odpowiednio z 4,9 do 5,1 l/100 km i ze 129 do 136 g/km. Filtr DPF montowany standardowo w samochodzie z silnikiem 103-konnym znacząco zmniejsza emisję cząstek stałych. Większa moc nie oznacza, że w kabinie NOTE jest głośniej. Dodatkowe wyciszenie deski rozdzielczej, komory silnika i podłogi gwarantuje, że do wnętrza nie przedostaje się więcej hałasu. Materiały wygłuszające są tak skuteczne, że w czasie przyspieszania poziom hałasu należy do najniższych w tej klasie pojazdów.
Nowa sześciobiegowa przekładnia pozwala maksymalnie wykorzystać elastyczność silnika, podnosząc komfort jazdy. Płynność pracy zapewniają trójstożkowe synchronizatory pierwszego i drugiego biegu, a synchronizator biegu wstecznego umożliwia jego włączenie nawet kiedy samochód jeszcze wolno się toczy.