...powoduje aktywację mechanizmu wywierającego na pedał nacisk o przeciwnym wektorze, dzięki czemu kierowca jest informowany o tym, że prawdopodobnie zużywa więcej paliwa niż jest to niezbędne. Kontrolka ekonomicznej jazdy wbudowana w zestaw wskaźników pokazuje kierowcy rzeczywiste zużycie paliwa, pozytywnie wpływając na jego styl jazdy. System ECO Pedal może być włączany lub wyłączany w zależności od preferencji kierowcy.
Nissan planuje wdrożenie nowego system ECO Pedal w roku 2009. Badania prowadzone przez Nissana wykazały, że jego stosowanie może obniżyć zużycie paliwa o 5-10%, w zależności od warunków jazdy.
System ECO Pedal analizuje dane o chwilowym zużyciu paliwa oraz wydajności skrzyni biegów podczas przyspieszania i jazdy ze stałą prędkością, a następnie oblicza optymalny stopień wciśnięcia akceleratora. Jeśli kierowca wywiera zbyt duży nacisk na pedał gazu, system reaguje aktywowaniem mechanizmu wypychającego pedał ku górze.
Kontrolka systemu wbudowana w zestaw wskaźników pokazuje jednocześnie stopień wciśnięcia pedału, który jest optymalny dla oszczędnej jazdy. Jeśli kierowca mieści się w owym optymalnym zakresie, kontrolka świeci się na zielono. Po wykryciu zbyt dużego przyspieszenia lecz przed osiągnięciem wartości granicznej zaczyna ona pulsować, a w końcu zmienia kolor na pomarańczowy informując kierowcę o niekorzystnym stylu jazdy.
Aby ograniczyć emisję C02 , Nissan stosuje "trójpłaszczyznowe" podejście polegające na doskonaleniu technologii, poprawie stylu jazdy warunków na drodze. System ECO Pedal wpisuje się w drugi z powyższych aspektów i należy do całej gamy przyjaznych dla środowiska technologii rozwijanych w ramach programu Nissan Green Program 2010. Strategia środowiskowa firmy ma na celu opracowanie nowych technologii, produktów oraz usług mogących doprowadzić do rzeczywistego zmniejszenia ilości CO2 emitowanego przez pojazdy, poprawy jakości spalin oraz ponownego przetwarzania surowców.