MotoNews.pl

20-lecie ośrodka badawczo-rozwojowego Nissana

20-lecie ośrodka badawczo-rozwojowego Nissana18.09.2008
W czasie, w którym na rynek trafia właśnie nowy Qashqai+2, Nissan Technical Centre Europe (NTCE) - europejski ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym opracowano model Qashqai - na początku września 2008 obchodził 20. rocznicę swojego powstania.

NTCE zostało założone w lipcu 1988 r. jako Nissan European Technology Centre Ltd. (NETC) z tymczasową siedzibą na terenie zakładów Nissana w Sunderland, w ramach strategii budowania potencjału badawczo-rozwojowego firmy Nissan na największych rynkach zagranicznych.

Pierwotnie zadaniem NETC było opracowywanie pojazdów na rynek europejski, które miały być produkowane w zakładach japońskiego koncernu w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii (w ośrodku powstały takie modele, jak Micra i Terrano II) oraz modyfikowanie istniejących modeli.

W listopadzie 1989 r. Nissan zainwestował 31 milionów funtów w NETC, podejmując decyzję o uruchomieniu placówek na terenie Cranfield University Technology Park w Bedfordshire oraz zakładów Nissana w Sunderland.

20-lecie ośrodka badawczo-rozwojowego Nissana 1Obydwie placówki rozpoczęły działalność we wrześniu 1991 r., przy czym Cranfield odpowiadała za nadwozia, podwozia, układy elektryczne, silniki, projekty wykończenia, eksperymenty z podzespołami, próbne wersje pojazdów i kontrolę projektów, natomiast ośrodek w Sunderland koncentrował się na testowaniu całych pojazdów i ulepszaniu już produkowanych modeli.

Kolejne 20 milionów funtów zainwestowane na początku 1992 r. umożliwiło NETC budowę i testowanie prototypowych pojazdów oraz zwiększenie możliwości w zakresie testowania modeli europejskich.

W styczniu 2000 r. NETC, jego filie oraz firma siostrzana z USA Nissan Research and Development Inc. (NRD) zostały przemianowane na Nissan Technical Centres (Centra Techniczne Nissan), czyli NTC Europe (NTCE) i NTC North America (NTCNA), co miało odzwierciedlać zwiększony nacisk na globalny charakter struktur badawczo-rozwojowych oraz współdzielenie zasobów i współpracę.

Od utworzenia europejskiego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Nissan rozszerza on swoją działalność, dowodząc swojej sprawności zarówno w pomocy na wczesnych etapach rozwoju produktu, jak i w skutecznym zarządzaniu cyklem funkcjonowania pojazdu na rynku. Europejski ośrodek badawczo-rozwojowy może obecnie pełnić rolę ośrodka kierującego pracami związanymi z rozwojem pojazdów w globalnych strukturach pionu badań i rozwoju firmy Nissan.

Najważniejsze i najnowsze projekty NTCE to opracowanie takich modeli, jak Micra C+C, Qashqai, Qashqai +2 i Pathfinder

Obecnie placówki NTCE działają w Barcelonie (silniki Diesla i rozwój pojazdów), Brukseli (silniki i badania nad pojazdami), Bonn (rozwój dynamicznych osiągów), Paryżu (kontrola jakości na rynku europejskim) i Moskwie (opracowywanie konstrukcji pod kątem potrzeb klientów oraz badania w terenie). W Cranfield pozostała europejska centrala NTCE, w której prowadzone są prace nad rozwojem pojazdów i silników benzynowych oraz doskonaleniem jakości produktów na rynek europejski.

NTCE dba o utrzymanie tożsamości marki i uwzględnianie potrzeb klientów w opracowywaniu produktów, a także o podnoszenie atrakcyjności pojazdów. Działalność ośrodka przyczynia się do obniżania kosztów zakupów, inicjowania celów w zakresie poprawy jakości oraz realizacji wielu synergii wynikających z sojuszu z firmą Renault – na przykład możliwości korzystania ze wspólnej bazy silników i platform.

Od skromnych początków, poprzez całą historię rozwoju, NTCE było integralną częścią i ważnym elementem działalności firmy Nissan w Europie oraz globalnych struktur rozwojowych Nissana.

Źródło: Nissan
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata