QASHQAI był pierwszym w Europie kompaktowym crossoverem i odniósł taki sukces, że w fabryce trzeba było uruchomić trzecią zmianę, aby nadążyć za popytem. Nissan był prawdziwym pionierem samochodów tego typu. Inni producenci teraz dopiero zaczynają prezentować swe konstrukcje, a tymczasem Nissan ma już następną odmianę crossovera: auto dla aktywnych rodzin i całkowicie nowy, luksusowy model Murano. Sprzedaż obu modeli rozpoczyna się właśnie w salonach Nissana.
W skrócie:
Nowy QASHQAI+2 to:
o Więcej przestrzeni
o Miejsce dla siedmiu osób
o Większy rozstaw osi
o Dodatkowa skrytka pod podłogą
o Miejsce do schowania w samochodzie trzeciego rzędu siedzeń
o Wyjątkowa stylizacja
o Wszechstronna oferta
Całkowicie nowy Murano to:
o Wyrafinowana linia nadwozia
o Nowe, luksusowe wnętrze
o Nowy nowa płyta podłogowa do modeli z napędem na cztery koła
o Zmodernizowany silnik 3.5 V6
o Przekonstruowana skrzynia biegów CVT
o Nowoczesne wyposażenie
Ideą, której owocem jest pierwszy QASHQAI, obecnie zaś zastosowaną w QASHQAI+2, było stworzenie samochodu, który miałby zalety aut z trzema rzędami siedzeń i rodzinnych hatchbacków, a zarazem byłby pozbawiony ich wad. Dlatego też dynamika, łatwość prowadzenia i poziom komfortu są takie, jak w dopracowanych modelach hatchbacków, a do tego ma zaletę w postaci praktycznego wnętrza, właściwego dla większych samochodów. Od modeli MPV i hatchbacków tym jednak się różni, że w przeciwieństwie do nich, ma wpadający w oko, atrakcyjny design nadwozia i wnętrza. Do tego zaś dochodzi jeszcze trzeci rząd siedzeń dla tych klientów, którzy poprzednio jeździli kompaktowymi SUV-ami. QASHQAI+2 wnosi elegancję i wyrafinowanie, o jakich wcześniej nie było mowy pośród tak praktycznych i wszechstronnych samochodów.
QASHQAI+2, podobnie jak jego poprzednik, powstał w Londynie, w ośrodku Nissan Design Europe i wyróżnia się mocną sylwetką, tak zaprojektowaną, by samochód sprostał trudom jazdy w mieści, przy tym jednak jego wygląd nie jest agresywny. Wrażenie twardości łagodzą tu nieco sportowe akcenty, dzięki którym samochód przypadnie do gustu różnorodnym klientom. Widać wyraźnie, że QASHQAI+2 należy do tej samej rodziny - ma identyczny, dynamiczny charakter i robi takie same solidne wrażenie. Design auta jest jednak wyważony i spójny oraz dzieli rozwiązania stylistyczne z całkowicie nową wersją Murano - w szczególności jest to biegnąca do góry krawędź tylnej, bocznej szyby oraz wznosząca się dolna linia okien bocznych. Nowy Murano pojawia się w zaledwie trzy lata po europejskim debiucie pierwszej wersji, a w pięć lat po jej wprowadzeniu na rynek Ameryki Północnej.
O ile pierwsza wersja Murano stworzyła całkowicie nowy segment rynku, to nowy model umacnia go na pozycji lidera crossoverów. Autentycznie luksusowe wnętrze, większe wyrafinowanie konstrukcji, lepsze osiągi i bogatsze wyposażenie - w tym po raz pierwszy prezentowany w Europie system Around View Monitor - dają Murano pewne miejsce w kategorii Business Class.