Samochody marki Nissan są dostępne w Chinach od 1972 roku. Jednak dopiero teraz Nissan planuje odegrać znaczącą rolę w rozwoju motoryzacji na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. "Obecnie rynek chiński szybko się zmienia - coraz więcej osób zarabia coraz lepiej. Klienci zaczynają doceniać wygodę i luksus posiadania prywatnego samochodu" – powiedział podczas wystawy Auto China w czerwcu 2002 Carlos Ghosn, Prezes i Dyrektor Generalny Nissana. "Pragniemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom chińskich klientów – nasze samochody muszą dostarczać użytkownikom emocji, inspirować oraz oferować niezwykłą przyjemność z jazdy".
Potwierdzając poważne zainteresowanie rynkiem chińskim Nissan zaprezentował podczas wystawy Auto China 3 nowe modele: Paladin i TRAIL oraz nowe wcielenie modelu Bluebird.
Nowa odmiana modelu Bluebird nosi nazwę lan-niao. Nowe auto produkowane jest w Chinach, w Aeolus Automobile Co., Ltd. ("Fengshen"), gdzie od dwóch lat na licencji produkowany był dotychczasowy Bluebird (tzw. Light Interior Version). Nowy Bluebird oferuje perfekcyjne wykonanie i najnowocześniejsze rozwiązania cyfrowe - wśród nich jest m.in. ekran, na którym wyświetlany jest obraz, pochodzący z kamery umieszczonej nad tylną tablicą rejestracyjną, ułatwiający kierowcy parkowanie oraz odtwarzacz DVD.
"Flagowy Bluebird prezentuje to, czego od prawdziwego Nissana oczekują jego nabywcy: wymyślny styl na zewnątrz, dystyngowany styl wewnątrz i dużą przestrzeń bagażową" – ocenił Katsumi Nakamura, Wiceprezes oraz szef chińskiego biura handlowego Nissana. "Auto uzupełni ofertę i powiększy popularność dotychczasowego Bluebird’a, którym jeździ dziś w Chinach ponad 25,000 osób".
Podczas prezentacji Katsumi Nakamura wyjaśnił, że tworząc model Bluebird Nissan zdecydował się połączyć wyrafinowanie i luksus zaczerpnięte z modelu Cefiro z przystępną ceną. Od premiery w roku 1995 Nissan sprzedał na rynku chińskim 40,000 Cefiro. Nowy Bluebird uzupełni dotychczasową ofertę sedanów Nissana, która w Chinach zawiera także modele Bluebird Light Interior Version, Cefiro oraz mniejszą odmianę Sunny.
Podczas Auto China 2002 Nissan zaprezentował także dwa nowe modele typu SUV (Sport Utility Vehicle). Pierwszy z nich – Paladin – miał w Pekinie swoją premierę światową. Paladin będzie produkowany w chińskich zakładach Zhengzhou Nissan Automobile Co., Ltd. - joint venture Nissana.
Paladin to pełnowymiarowy SUV , który da sobie radę nawet w trudnych warunkach. Samochód zbudowano na podwoziu o dużej wytrzymałości. Auto będzie napędzał jeden z dwóch silników: 2.4l. lub 3.3 l.(V-6). "To off-roader mądrze przystosowany do potrzeb i stylu życia chińskich kierowców" – ocenił Katsumi Nakamura. "Auto dedykowane jest wymagającym kierowcom, którzy potrzebują naprawdę niezawodnego auta. Kierowcy mogą polegać na Paladinie wiedząc, że przewiezie ich przez błoto, piasek i śnieg, przy każdej pogodzie, bez względu na porę roku." Produkcja Paladina rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Drugim modelem SUV na pekińskim show był X-TRAIL – światowy rekordzista w sprzedaży, umiejętnie zaprojektowany tak, żeby połączyć zdolności terenowe i świetne zachowanie na drogach utwardzonych. X-TRAIL nie jest nowością w Chinach – od kwietnia w niektórych salonach pokazano to auto szerszej publiczności. "Samochód przyjęto bardzo ciepło. Widzimy X-TRAIL’a na pozycji lidera w zupełnie nowym segmencie chińskiego rynku" – ocenił Nakamura. Nazywamy go "versatile SUV" (wszechstronnym SUV). Użytkownicy takich aut mają różne potrzeby. Lubią być aktywni i czynnie wypoczywają, a więc ich samochód musi sprostać specyficznym potrzebom – np. pokonać górskie ścieżki podczas weekendowego wypadu. Dodatkowo istotna jest wygoda i komfort podczas poruszania się w mieście. X-TRAIL został skonstruowany, żeby sprostać wszystkim wymaganiom kierowcy – na szosach i w terenie!"
X-TRAIL został wyposażony w nowatorski system napędowy ALL MODE 4x4, który samoczynnie ocenia warunki panujące na drodze i optymalizuje wartość momentu napędowego kierowanego na każdą z osi.
Podczas wystawy w Pekinie zostały także zaprezentowane samochód "ideo", nowy sportowy Nissan 350Z oraz luksusowe auto Cima. Nissan "ideo" to wizja auta dalekiej przyszłości - wypełniony kamerami i systemami komunikacji, łączącymi użytkowników ze światem zewnętrznym. Do kierowcy mogą trafiać dzięki nim każdego rodzaju informacje – od tych dotyczących ruchu na drodze po np. położenie najbliższego teatru. Eksperci Nissana uważają, że ich wizja stanie się realna już za 10 lat.
Nowy "Z" trafi do sprzedaży na rynkach światowych jeszcze tego lata, jako następca i kontynuator tradycji modeli "Z", które mają swoich miłośników na całym globie. Luksusowy sedan Cima to samochód ultranowoczesny – został wyposażony m.in. w system hamulcowy z radarem, który wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach na drodze oraz pierwszy na świecie system, który nie pozwala przypadkowo opuścić pasa ruchu .