Całkowicie przeprojektowany Cube zachował jednak charakterystyczną „pudełkowatą” stylistykę poprzednika, zyskując przy tym bardziej eleganckie i dopracowane nadwozie i wnętrze.
Sprzedaż nowego Cube rozpocznie się w Japonii 26 listopada. W Ameryce Północnej auto będzie dostępne wiosną 2009 r., a klienci z Europy i innych globalnych rynków będą mogli kupić je od jesieni 2009.
Cube obecny na rynku od 1998 r. znalazł już prawie milion nabywców w Japonii. W najnowszej wersji zachowano charakterystyczny kształt nadwozia z asymetrycznym tyłem, decydując się jednak na prostsze i bardziej uniwersalne wzornictwo mające wspomóc debiut auta na światowym rynku. Nowy Cube jest samochodem wygodniejszym, ma obszerniejszą kabinę oraz mnóstwo innowacyjnych rozwiązań we wnętrzu, takich jak układ siedzeń przypominający sofę, przeszklony dach nad głową kierowcy, zwiększający poczucie przestronności i bliskości otoczenia oraz przesłonę w stylu shoji, przez którą do kabiny przedostaje się łagodne światło. Mimo bardziej przestronnego wnętrza nowy Cube w dalszym ciągu mierzy niespełna 4 metry długości, co oznacza znakomitą funkcjonalność przy niewielkich rozmiarach.
Doskonała widoczność i zwrotność, a także wysoka kultura pracy podzespołów i niskie zużycie paliwa czynią z nowego Cube wytrzymały pojazd do codziennej eksploatacji, który sprawi wiele radości oszczędnym kierowcom na całym świecie.
„Nowy Cube przeznaczony jest dla osób, które spoglądają na życie w sposób mniej konwencjonalny i mają dość niekończącej się pogoni za coraz szybszymi, mocniejszymi i bardziej agresywnie stylizowanymi samochodami” – powiedział Yosuke Iwasa, Główny Specjalista Segmentu ds. Produktów. „Spokojniejsze, bardziej harmonijne kształty Cube zainteresowały nie tylko młodych klientów, ale także potencjalnych nabywców z innych przedziałów wiekowych. Przy zachowaniu oryginalnej koncepcji modelu Cube, jego najnowsza wersja to pojazd dużo bardziej zaawansowany, co przejawia się między innymi znacznie większym komfortem”.
„Nowy Cube to dopracowany samochód, o uniwersalnych walorach, który może konkurować z innymi przesadnie upiększanymi autami” – twierdzi Seiji Watanabe, Główny Projektant Produktów. „Nowa generacja modelu to raczej efekt rozwinięcia i „oczyszczenia” koncepcji Cube niż jej ewolucja. Skalny odłamek niesiony prądem rzeki traci ostre krawędzie i szorstką powierzchnię – nowy Cube jest efektem podobnego procesu. Postanowiliśmy uprościć wnętrze, ograniczyć liczbę linii i poszerzyć niektóre strefy. Cube stał się subtelniejszy, bliższy naturze i bardziej przytulny. „Czystsza i spokojniejsza” forma to właśnie cel, do którego dążyliśmy. Cube to samochód dla ludzi, którzy nie ulegają wpływom innych, chodzą własnymi ścieżkami i czerpią radość z kontaktu z przyjaciółmi w sympatycznej atmosferze”.