...(znany jako Tiida w Meksyku) w kolorze srebrnym, z silnikiem o pojemności 1,6 litra i automatyczną przekładnią czterobiegową, przeznaczony na rynek USA.
Nissan Mexicana rozpoczął produkcję samochodów 12 maja 1966 r. w zakładach w Civac – pierwszej fabryce Nissana poza Japonią. Zakłady w Aguascalientes uruchomiono 13 listopada 1982 r. jako fabrykę silników i podzespołów, a montaż pojazdów rozpoczęto w niej dopiero w 1992 r. Od tego czasu zakres i wielkość produkcji rosną w szaleńczym tempie. Wyprodukowanie ostatniego miliona egzemplarzy zajęło zaledwie 2 lata, zaś na pierwszy milion trzeba było czekać aż 22 lata.
Osiągnięcia produkcyjne Nissan Mexicana mają fundamentalne znaczenie dla rozwoju branży motoryzacyjnej w Meksyku. W 2007 r. produkcja firmy stanowiła prawie jedną czwartą całej produkcji branży motoryzacyjnej w tym kraju – 496 720 egzemplarzy, z których 313 625 wyprodukowano w Aguascalientes. Obecnie moce produkcyjne tych zakładów wynoszą 350 000 egzemplarzy rocznie, a przy liniach produkcyjnych zatrudnionych jest 5000 robotników. Fabryka zatrudnia 2500 osób i produkuje modele Tsuru, Tiida oraz pickupa NP300.
Z globalnej perspektywy moce produkcyjne Nissan Mexicana to ważny element działalności operacyjnej Nissana. Zaspokajają one nie tylko zapotrzebowanie regionu północnoamerykańskiego, do którego trafia większość produkcji, ale także popyt w prawie 60 krajach, dokąd wysyłane są części i pojazdy z Civac i Aguascalientes. W 2007 r. firma pobiła roczny rekord liczby wyeksportowanych podjazdów (314 225).
„Nowe osiągnięcie to zasługa wytężonej pracy załogi z zaangażowaniem realizującej misję firmy Nissan. Nasza strategia i sposób pracy są bardzo jasno określone i opierają się na zasadach dbałości o jakość i nieustannego doskonalenia. Będziemy nadal przestrzegać tych zasad, starając się zapewnić pełną satysfakcję wszystkim naszym klientom i realizować cele korporacyjne” – powiedział pan Armando Avila, wiceprezes Nissan Mexicana ds. produkcji.