Europejska kampania reklamowa nowego Nissana Pickup zdobyła dwie prestiżowe nagrody, czyli tzw. "Lwy" podczas 49. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes (Francja). W kategorii reklamy prasowej kampanię Nissan Pickup ("słoń i hipopotam") została nagrodzona "Złotym Lwem". W kategorii reklamy zewnętrznej "outdoorowej" Nissan otrzymał "Brązowego Lwa" (za oryginalność i kreatywność).
Kampania Nissana została wybrana spośród 9077 zgłoszeń (w obydwóch kategoriach – prasowej i outdoorowej), które nadesłano z 67 krajów. Jeffrey Goodby, prezes "Goodby Silverstein and Partners" z San Fransisco, przewodniczył 22-osobowemu jury, które składało się z dyrektorów kreatywnych z agencji reklamowych z 20 krajów. Pomysł kampanii powstał w TBWA – europejskiej agencji reklamowej pracującej dla Nissana w Europie (z siedzibą w Paryżu). Nissan Europe był w stałym kontakcie z twórcami reklam, żeby promować wiodącą w klasie moc i legendarną wytrzymałość gamy Nissanów Pickup, które weszły do sprzedaży w Europie w lutym tego roku.
Pierre Klein, wiceprezydent TBWA w Paryżu powiedział: "Jesteśmy zachwyceni tym wyróżnieniem. To rezultat wspaniałych relacji między firmą Nissan i jego zespołem reklamowym."
Mario Canavesi, Senior Vice President, w dziale Sprzedaży i Marketingu Nissan Europe stwierdził: "Niewątpliwie jesteśmy zadowoleni z tego zwycięstwa. Chcemy podziękować i pogratulować zespołowi TBWA. Nie tylko dlatego, że była to ciekawa kampania, ale przyniosła także określone efekty rynkowe. Od początku roku sprzedaż Nissana Pickup w Europie daleko przekroczyła nasze oczekiwania. Pomaga to także Nissanowi w osiągnięciu pozycji najbardziej wyróżniającej się i najlepiej rozpoznawalnej japońskiej marki w Europie."
Nowy Pickup (z napędem na dwa lub wszystkie koła) w konfiguracjach kabiny Single, King lub Double Cab wyposażony jest w nowy, dynamiczny silnik diesla. Sylwetka Nissana Pickup przyrównywana jest do rękawicy bokserskiej; auto ma wizerunek mocnego i bardzo męskiego.
W tym segmencie motoryzacyjnego rynku Nissan ma bogate doświadczenia i tradycję – koncern produkuje samochody 4x4 od ponad 50 lat (pickupy od lat 60).