Inżynierom Nissana udało się połączyć ogromną przestrzeń ładunkową (NV200 może przewieźć do 4,1 m3 ładunku) z wymiarami zewnętrznymi kompaktowego furgonu.
Imponująca przestrzeń ładunkowa NV200 została także optymalnie zagospodarowana. Przemyślany układ podłogi pozwala zmieścić standardową europaletę między tylnymi nadkolami.
„NV200 to najważniejszy produkt, który zadecyduje o przyszłym sukcesie Nissana w segmencie pojazdów dostawczych” - powiedział Andy Palmer, Wiceprezes Działu Pojazdów Dostawczych Nissan. „Ten samochód pozwoli nam wejść na najważniejsze rynki z innowacyjną propozycją, spełniającą dotychczas niezaspokojone potrzeby klientów. NV200 to wręcz nowy segment w grupie małych furgonów” - dodał Palmer.
NV200 pojawi się na rynku japońskim w pierwszej połowie 2009 r., a do Europy trafi w drugiej połowie przyszłego roku. Potem samochód będzie dostępny także w Chinach i na innych rynkach.
Aby zagwarantować sprawny przebieg premiery NV200 i kolejnych produktów Dział Pojazdów Dostawczych Nissan (LCV BU) wzmocnił sieć sprzedaży, serwisu i obsługi posprzedażnej.
W ramach strategii Pro-Shop Nissan przygotował specjalne placówki w obrębie swojej globalnej sieci, odpowiedzialne za sprzedaż i pełną obsługę posprzedażną pojazdów dostawczych tej marki. W Japonii Nissan wytypował ponad 230 placówek zajmujących się sprzedażą i serwisem pojazdów dostawczych. W Europie sieć sprzedaży i obsługi pojazdów dostawczych liczy obecnie ponad 570 punktów. Pro-Shop to także wyspecjalizowani sprzedawcy i pracownicy zajmujący się naprawą i obsługą posprzedażną, doskonale rozumiejący specyficzne potrzeby zawodowych kierowców i firm eksploatujących pojazdy.