Carlos Ghosn, prezydent i CEO w Nissan Motor Co. Ltd. podczas Mondial de L'Automobile 2002 (Paris Motor Show, 28.09 – 13.10) zaprezentuje między innymi najnowszą Micrę. Samochód, który podkreśla renesans nowych produktów Nissana, jest trzecim nowym modelem japońskiego koncernu w ostatnich 12 miesiącach. Nowa Micra dołączy do najlepiej sprzedających się aut w Europie – Primery oraz X-TRAIL’a.
Nowa generacja Nissana Micra potwierdza, że koncern zmierza w kierunku nadania swoim produktom wyrazistej stylistyki przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższego zaawansowania technologicznego i łatwości obsługi. Chociaż zwiedzający salon paryski właśnie Micrze poświęcą najwięcej uwagi, nie będzie to jedyna premiera Nissana. Na stoiskach koncernu znajdzie się także koncepcyjne auto na bazie Micry – Micra C+C, X-TRAIL z nowym benzynowym silnikiem oraz nowe samochody z odświeżonej gamy Almera.
Styl nowej Micry łączy "inteligentną" stylistykę i technologie ułatwiające życie kierowcy. Shiro Nakamura, wiceprezes ds. projektowania w Nissanie, określił nowe auto jako "rewolucyjną ewolucję" dotychczasowej Micry – pierwszego japońskiego samochodu wybranego przed laty "europejskim samochodem roku".
Nowa generacja Micry przy zachowaniu "przyjaznego powabu" poprzednika prezentuje bardziej "asertywny" charakter. W języku projektantów – sylwetka łączy bryły i łukowe linie, w rezultacie nowy samochód jest "muskularny", ale "przytulny". W rzucie bocznym Micra wyraźnie przypomina "łuk" – "echo" dachu poprzedniej Micry. W podwyższonej, indywidualnej w charakterze "twarzy", Micra ma elipsoidalne reflektory z markerami na szczycie, które ułatwiają parkowanie i manewrowanie na ulicach. Kompaktowe rozmiary na zewnątrz docenią mieszkańcy zatłoczonych miast (nie tylko Paryża!).
Auto ma rozstaw kół powiększony o 72mm, co daje więcej przestrzeni w kabinie i więcej miejsca na bagaż, co pozycjonuje Micrę wśród najbardziej pojemnych samochodów w tym segmencie. Przestrzeń w kabinie można również powiększyć dzięki zastosowaniu przesuwanej tylnej kanapy – zapewnia to "elastyczność" dobrania miejsca na nogi oraz zwiększenie pojemności bagażnika do porównywalnej z oferowaną w samochodach z wyższych klas.
Nowa Micra wyposażona jest w wiele udogodnień przydatnych w codziennym użytkowaniu: automatyczne wycieraczki, automatyczną klimatyzację oraz – po raz pierwszy – unikalny system "Intelligent Key", który umożliwia otwieranie i zamykanie samochodu, a także uruchamianie silnika bez użycia kluczyka.
System "rozpoznaje" właściciela Micry z odległości 80 cm od samochodu i zdalnie odblokowuje zamki – drzwi otwiera się i zamyka poprzez naciśnięcie przycisku w klamce, zaś do uruchomienia silnika wystarczy przełączenie odpowiedniego przełącznika zapłonu. Właściciel nowej Micry nie musi się martwić kłopotliwym poszukiwaniem kluczyków – "Inteligent Key" może być nawet ukryty na dnie torby z zakupami lub w kieszeni. Łatwość użytkowania to podstawa filozofii nowej konstrukcji – samochód ma nowe nadwozie, nowe silniki, obszerną kabinę i najlepszy w klasie promień skrętu (poniżej 4,5 meta), co czyni go bardziej przyjaznym dla użytkownika.
W Paryżu zobaczymy także innowacyjny koncept samochodu opartego na podzespołach Micry - Micrę C+C – (Coupe + Convertible). Samochód zaprojektowano dla użytkowników, którzy chcą "wyróżniać się na ulicy". Micra C+C łączy przyjemność jazdy z otwartym dachem z bezpieczeństwem, użytecznością, komfortem i atrakcyjnością coupe ze sztywnym dachem. Micra C+C projektowana w Japonii i w Europie trafi do produkcji w zakładach Sunderland w Wielkiej Brytanii.
Na stoisku Nissana zobaczymy także X-TRAIL'a z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 2.5 litra oraz systemem ALL MODE 4x4. Trzecia najmocniejsza jednostka napędowa X-TRAIL’a wzmacnia pozycję tego modelu wśród aut innych producentów w klasie kompaktowych "4x4" oraz - w konsekwencji – Nissana jako europejskiego lidera "4x4".
W Paryżu zostaną również pokazane nowe samochody z odświeżonej gamy Almera – z udoskonalonymi silnikami o większej mocy, nowym przodem, zmienionym tyłem nadwozia. We wnętrzu znajdą się inne materiały wykończeniowe, zwiększy się również liczba wersji kolorystycznych. Do nowej Almery zaadaptowano system "N-Form", który zadebiutował w nowej Primerze.
W Almerze planowanej do wprowadzenia na polski rynek zamontowano centralnie położony 5-calowy monitor pokazujący dane z komputera pokładowego. Wyświetlane są również na nim informacje dotyczące ustawienia klimatyzacji, telefonu a także systemu hi-fi, co z "N-Form" czyni najlepiej i najłatwiej obsługiwany system sterowania podzespołami samochodu. Najnowsza generacja Almery trafi do sprzedaży w Europie już w październiku.
Na wszystkich zdjęciach Nissan Micra