Po dopuszczeniu do ruchu modelu X-TRAIL FCV 2002 przez Ministra Infrastruktury i Transportu Japonii w grudniu ubiegłego roku, Nissan przeprowadził jazdy testowe na drogach publicznych Japonii.
Przy tworzeniu kolejnej, ulepszonej wersji modelu, Nissan wykorzystał dane uzyskane podczas testów, a dodatkowo wyposażył X-TRAIL’a FCV 2003 w nowe rozwiązania technologiczne.
X-TRAIL FCV 2003 wyposażony został w silnik, który posiada moc maksymalną 85 kW, czyli około 1.5 razy większą niż w przypadku modelu 2002. Zasięg pojazdu został zwiększony 1.75 razy - do ponad 350 km. Wzrost ten uzyskano dzięki zastosowaniu kompaktowego litowo-jonowego akumulatora Nissana oraz niezwykle wydajnego ogniwa paliwowego.
Zaprezentowany podczas tegorocznej wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show kompaktowy akumulator litowo-jonowy charakteryzuje duża wydajność oraz efektywność przy zachowaniu niewielkich wymiarów. Konstrukcja akumulatora pozwoliła na znaczne zwiększenie przestrzeni wewnątrz auta, w tym w szczególności dzięki zastosowaniu nowoopracowanego, cienkiego, ogniwa płytowego w miejsce konwencjonalnego ogniwa cylindrycznego. Specyfikacja modelu X-TRAIL FCV 2003
Model 2003 | Model 2002 | ||
Pojazd | Długość/szerokość/wysokość(mm) | 4 485/1 770/1 800 | 4 465/1 765/1 790 |
Liczba siedzeń | 5 | 5 | |
Maksymalna prędkość (km/h) | 145 | 125 | |
Zasięg (km) | Ponad 350 | Ponad 200 | |
Silnik | Rodzaj | Współosiowy silnik zintegrowany z reduktorem | Współosiowy silnik zintegrowany z reduktorem |
Maksymalna moc (kW) | 85 | 58 | |
Ogniwo paliwowe | Rodzaj | Elektrolityczne polimerowe | Elektrolityczne polimerowe |
Maksymalna moc (kW) | 63 | 54 | |
Dostawca | UTC Fuel Cells (USA) | UTC Fuel Cells (USA) | |
Akumulator | Typ | Kompaktowy akumulator litowo-jonowy (typ płytowy) | Akumulator litowo-jonowy (typ cylindryczny) |
System paliwowy | Rodzaj paliwa | Wodór pod wysokim ciśnieniem | Wodór pod wysokim ciśnieniem |
Maksymalne ciśnienie (MPa) | 35 | 35 |