Jeden z najbardziej popularnych modeli w segmencie C – Nissan Almera, oferowany jest z wysokoprężnym silnikiem 1.5dCi Common Rail. Dzięki zaletom tego modelu oraz oferowanym obecnie korzystnym warunkom zakupu, Nissan Poland ma nadzieję na przekonanie wielu polskich klientów do kupna Almery 1.5 dCi. Wprowadzenie tej jednostki jest częścią strategii Nissana – począwszy od 2002 do końca 2003 roku firma wprowadziła na rynek całą serię nowoczesnych silników wysokoprężnych z systemem wtrysku bezpośredniego Common Rail. Oprócz Almery 1.5 dCi, w 2003 roku do sprzedaży w Polsce trafiły również Primera z silnikiem 1.9 dCi (120 KM) oraz Micra 1.5 dCi (65 KM). Ze względu na rosnącą na rynku popularność samochodów z silnikiem Diesla, samochody te umożliwiają Nissanowi skuteczną konkurencję w sektorze pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Udział Diesli w sprzedaży Nissan Poland systematycznie wzrasta. W 2002 roku wynosił on około 5%, natomiast w 2003 roku już 18%.
Wprowadzenie nowego silnika 1.9 dCi w modelu Primera jesienią 2003 roku spotkało się z gorącym przyjęciem polskich klientów. W 2003 roku sprzedano 2 266 Primer (17,71 % wzrostu w stosunku do 2002 roku), z czego aż 43,7 % stanowiły modele napędzane silnikiem 1.9 dCi.
W Polsce 22 % aut sprzedawanych w segmencie C w 2003 roku oferowanych było z silnikami wysokoprężnymi, a udział ich wzrósł w porównaniu do 2002 roku o 8 %.
Oszczędny (zużycie paliwa 4.9 /100 km w cyklu mieszanym) i dynamiczny Nissan Almera 1.5 dCi, znany z dobrych własności jezdnych, niezawodności i funkcjonalności oraz posiadający homologację ciężarową w cenie od 61400 zł jest bardzo konkurencyjną ofertą wśród aut kompaktowych.
ALMERA I SEGMENT C
Od chwili rozpoczęcia sprzedaży w 1999 roku, Nissan Almera cieszy się dobrym przyjęciem w wielu krajach Europy, przede wszystkim w Wielkiej Brytanii (Almera tam jest produkowana) oraz w Hiszpanii i w Niemczech.
W naszym kraju od 1998 roku jest to najpopularniejszy model Nissana. Od 1996 roku do końca 2003 roku Nissan Poland sprzedał prawie 26 500 tych aut. W 2003 roku Almera zdobyła 5% udział w segmencie C - najwyższy w historii sprzedaży tego modelu w Polsce. W stosunku do 2002 roku sprzedaż tego modelu wzrosła o niemal 10% i osiągnęła 4501 sztuk. Oferowany obecnie Nissan Almera po raz pierwszy zaprezentowany został podczas wystawy motoryzacyjnej "Paris Motor Show 2002", która odbyła się we wrześniu 2002 roku. Już miesiąc później oficjalnie rozpoczęła się sprzedaż tego modelu w Polsce. W aucie wprowadzono zmiany stylistyczne i liczne modyfikacje w konstrukcji po to, żeby utrzymać wysoką pozycję Almery w segmencie C. Obecnie obejmuje on aż 35% ogólnej sprzedaży wszystkich samochodów na rynku europejskim i chociaż pełen on jest dynamicznie rozwijających się modeli niszowych, liderem sprzedaży w segmencie C pozostają cały czas samochody w wersji 5-drzwiowej hatchback.
Najbardziej widocznym trendem segmentu C jest ciągle zwiększający się udział pojazdów napędzanych silnikiem Diesla. Zdaniem ekspertów te tendencje utrzymają się na rynku przynajmniej do 2004 roku, kiedy to udział samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi w autach typu kompakt osiągnie poziom 44 %. Nissan chce aktywnie walczyć o nowych klientów, dlatego w Almerze proponuje teraz nowoczesny silnik z zapłonem samoczynnym.
NADWOZIE
Nissan Almera oferowany jest w wersjach: 3- i 5-drzwiowej hatchback oraz 4-drzwiowej sedan. Przód auta przypomina styl nowej Micry oraz Primery. Znajduje się tu charakterystyczny dla Nissana wlot powietrza do chłodnicy w kształcie rozpostartych skrzydeł. Po obu jego stronach zamontowano nowoczesne reflektory przykryte gładkim, jednoczęściowym kloszem z oprawą reflektora w odcieniu tytanu. Tylny zderzak harmonijnie komponuje się z bryłą nadwozia i lampami zespolonymi (światła pozycyjne, stopu i kierunkowskazów kryją się pod przezroczystym kloszem). Almera posiada eleganckie, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz - w zależności od wersji - siedmioramienne, plastykowe kołapaki imitujące "alufelgi". W palecie kolorów dostępnych jest aż dziesięć odcieni.
WNĘTRZE
Wewnątrz Almery znaleźć można nowe materiały tapicerskie, inne pokrycie paneli drzwiowych oraz czarno-szarą tablicę rozdzielczą. Zastosowano czteroramienne koło kierownicy i nową dźwignię zmiany biegów. W tablicy rozdzielczej Almery zamontowano zegary ze srebrnymi obręczami.
WYPOSAŻENIE
Almera 1.5 dCi dostępna jest w wersji wyposażenia Visia +. W skład pakietu wchodzą między innymi czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, aktywne zagłówki przednich foteli oraz trzy tylne zagłówki, ABS, EBD oraz BA. Ponadto, w pakiecie znalazły się elektrycznie regulowane szyby z przodu, które otrzymały funkcję szybkiego ich otwierania za pomocą tylko jednego (krótkiego) przyciśnięcia. Do elementów wyposażenia standardowego należą regulacja kierownicy w pionie, immobilizer oraz centralny zamek sterowany pilotem. W wersji Visia + zastosowano także klimatyzację manualną i radioodtwarzacz CD z 6 głośnikami. Nissan Almera jest standardowo wyposażany w fotel kierowcy z możliwością zmiany stopnia podparcia części lędźwiowej kręgosłupa.
JEDNOSTKI NAPĘDOWE – SILNIK 1.5 dCi
Gama silników Nissana Almery w Polsce obejmuje dwie jednostki benzynowe (1,5-litra o mocy 98 KM i 1,8-litra o mocy 116 KM) oraz wysokoprężny silnik turbodoładowany 1,5 dCi (82 KM).
W odpowiedzi na zwiększający się udział silników ZS w klasie C w polskiej ofercie znalazł się silnik 1.5 dCi. Nissan zakłada, że sprzedaż wersji Almery napędzanych silnikami ZS wzrośnie w Europie z 22 % w 2001 do 37 % w roku 2004.
Silnik 1.5dCi charakteryzuje bardzo korzystny przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego - silnik gwarantuje znakomite osiągi, a ponadto jednostka ta jest dynamiczna i oszczędna. Dla przykładu: silnik ten dysponujący maksymalnym momentem obrotowym o wartości 185 Nm już przy 2000 obrotów/min rozpędza Almerę do prędkości 100 km/h w ciągu 14.4 s i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 168 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie zaledwie 4.9 l/100km w cyklu mieszanym.
SKRZYNIE PRZEKŁADNIOWE I ZAWIESZENIE
W Nissanie Almera 1.5 dCi oraz z benzynowym silnikiem 1.5 l. oferowana jest 5-biegowa przekładnia manualna, a 4-stopniowa przekładnia automatyczna dostępna jest w odmianach napędzanych benzynową jednostką ZI o pojemności 1.8 dm³. Zawieszenie, którego konstrukcja została dostosowana do specyfiki europejskich dróg, składa się z kolumn Mac Pherson z przodu i przestrzennie prowadzonej belki skrętnej z tyłu. Elementy zawieszenia zestrojono tak, aby zapewnić komfort, precyzję i bezpieczeństwo prowadzenia.