Ważną różnicą pomiędzy poprzednią wersją a nową jest bogatsze wyposażenie podstawowe pomimo braku różnicy w cenie. Ceny modelu Qashqai w wersji podstawowej Visia rozpoczynają się już od 69400 a Qashqai+2 od 77400. Dla wersji Acenta dodano w standardzie min. czujniki parkowania, radio ze zmieniarką i sześcioma głośnikami, funkcja ograniczania prędkości w tempomacie. Wszystko to czyni model Qashqai bardzo konkurencyjnym na rynku oraz z pewnością przyczyni się do utrzymania pozycji lidera w segmencie crossoverów.
Od europejskiej premiery modelu w marcu 2007 roku liczba sprzedanych modeli Qashqai przerosła najśmielsze oczekiwania, a półmilionowy egzemplarz zostanie odebrany przez klienta jeszcze w tym miesiącu. Qashqai cieszy się ogromną popularnością wśród europejskich klientów. Ponad 80% nabywców tego modelu w Europie to osoby, które po raz pierwszy zdecydowały się na pojazd marki Nissan. Modernizacja modelu wzmocni pozycję tego eleganckiego crossovera, w którym dynamiczne właściwości jezdne sportowego hatchbacka połączono z masywną i solidną sylwetką kompaktowego SUV-a.
Odświeżony przód
Największe zmiany widoczne są w przedniej części nadwozia, którą gruntownie przeprojektowano. Nowa maska, przedni zderzak, błotniki, grill i reflektory podkreślają elegancję, wyrazistość i jakość modelu Qashqai. Nowy przód samochodu jest identyczny, jak w modelu Qashqai+2.
Kształt tylnych świateł poddano jedynie drobnemu retuszowi, który jednak korzystnie wpłynął na własności aerodynamiczne nadwozia. Zastosowano także bardziej przezroczyste klosze. W górnej białej części znajdują się światła cofania i kierunkowskazy, a w dolnej – czerwonej – światła stop i światła pozycyjne, które dzięki zastosowaniu 12 diod świetlnych (LED) świecą mocniej i wyraźniej.
Dwa nowe kolory nadwozia
Wprowadzono nowe kolory nadwozia: czerwony Magnetic Red i szary Titanium Grey. Obydwa kolory harmonizują z koncepcją subtelnego i eleganckiego wzornictwa przyjętą przy modernizacji modelu.
Dostępne są także dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół. Pięcioramienne obręcze w wersji 16- lub 17-calowej harmonizują z powściągliwym stylem modelu Qashqai. Modyfikacje zarówno przedniej części auta, jak i pozostałych elementów nadwozia przyczyniły się do poprawy własności aerodynamicznych Nissana Qashqai mierzonych współczynnikiem oporu powietrza, który obniżono z 0,34 do 0,33.
Na desce rozdzielczej pojawiły się nowe, bardziej przejrzyste i czytelniejsze wskaźniki. Pomiędzy nimi znajduje się zmodernizowany wyświetlacz komputera pokładowego. Na podświetlanym na biało ciekłokrystalicznym ekranie podawane są między innymi takie informacje jak chwilowe i średnie zużycie paliwa, przebieg, czas oraz ustawienia tempomatu i ogranicznika prędkości. Wyświetlacz stanowi istotny element interfejsu zapewniającego kierowcy łatwiejsze użytkowanie pojazdu.
Nowe skórzane wykończenie
W ofercie wyposażenia znalazła się nowa odmiana popielatej skórzanej tapicerki, której towarzyszy czerń w górnej części boczków drzwi i deski rozdzielczej oraz jasnopopielaty kolor dolnej części kabiny, który rozjaśnia i ociepla wnętrze. Podobne zadanie spełnia dodatkowe oświetlenie przypodłogowe, które przydaje się zwłaszcza podczas wsiadaniu.
Komfort użytkowania podnoszą liczne schowki, w tym nowa przegródka w dolnej części konsoli centralnej, w której idealnie mieści się telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyczny. W wersjach wyposażonych w napęd na jedną oś (czyli takich, w których nie zamontowano przełącznika ALL MODE), pomiędzy fotelami, tuż obok dźwigni zmiany biegów znajduje się jeszcze jedna przegródka na bilety parkingowe, klucze lub karty magnetyczne.
Jwszcze wyższy komfort
Podróżowanie modelem Qashqai stało się jeszcze bardziej komfortowe dzięki lepszej izolacji przed hałasem i wibracjami. W samochodzie zastosowano zupełnie nowy wielowarstwowy materiał izolacyjny na przegrodzie oddzielającej komorę silnika od kabiny, a także szybę czołową zapewniającą lepszą izolację akustyczną. Zmiana uszczelek szyb przyczyniła się do zmniejszenia hałasu wywołanego przez powietrze opływające przednie słupki.
Zmodyfikowane ustawienia zawieszenia
Z badań opinii użytkowników modelu Qashqai wynika, że cenią oni charakteryzujące to auto połączenie solidności i zwrotności. W zawieszeniu pojazdu postanowiono wprowadzić drobne, ale istotne zmiany, które podnoszą zarówno dynamikę jego pracy, jak i komfort jazdy.
Nowa wersja Pure Drive 129g
Wraz z udoskonalonymi właściwościami aerodynamicznymi wprowadzona zostaje także nowa wersja Pure Drive 129g, charakteryzująca się obniżoną emisją CO2.
Dzięki zredukowaniu masy pojazdu, zastosowaniu aerodynamicznych kołpaków osłaniających obręcze kół, zaślepieniu gniazd lamp przeciwmgielnych, zamontowaniu opon o obniżonych oporach toczenia i wydłużeniu przełożenia przekładni głównej udało się obniżyć emisję CO2 ze 137 do 129 g/km.
„Kiedy Qashqai został wprowadzony na europejski rynek w 2007 roku byliśmy pewni, że klienci docenią nowy model jako alternatywę dla tradycyjnych hatchbacków i kompaktowych SUV-ów. Szybko musieliśmy zwiększyć produkcję, aby zaspokoić popyt, który po 2,5 roku wcale nie zmalał. Qashqai okazał się najważniejszym narzędziem wzmacniania na europejskim rynku pozycji Nissana jako innowatora. Odświeżony Qashqai jest jeszcze bardziej atrakcyjny i pozostanie magnesem przyciągającym klientów po raz pierwszy decydujących się na zakup samochodu marki Nissan” – powiedział Simon Thomas, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Nissan.