...specjalną Nagrodę Redakcji za pionierską rolę we wprowadzaniu na rynek praktycznych i dających przyjemność z jazdy samochodów elektrycznych.
Parametry zwycięzcy
Dzięki modelowi Qashqai wprowadzonemu trzy lata temu koncepcja crossovera trafiła do głównego nurtu motoryzacyjnego, a unikatowe połączenie elegancji, praktyczności i konkurencyjnie niskich kosztów eksploatacji zyskało szczególne uznanie członków jury plebiscytu What Car?.
„O zwycięstwie modelu Qashqai 1.5 dCi Visia Pure Drive w kategorii crossoverów zadecydowały takie elementy, jak atrakcyjność pojazdu pod względem finansowym, funkcjonalność, komfort, właściwości jezdne i parametry ekologiczne" – wyjaśnił redaktor naczelny What Car? Steve Fowler.
„To znakomity samochód rodzinny. Jego przedział pasażerski jest przestronny i elegancki, a wysoka pozycja za kierownicą bardzo ułatwia obserwowanie drogi”.
Na szczególną pochwałę zasługują parametry ekologiczne pojazdu. Mimo że Nissanowi Qashqai Pure Drive nie brakuje dynamiki, zużywa on tylko 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emituje CO2 w ilości 129 g/km.
Te parametry Qashqaia docenili także europejscy kierowcy, co potwierdza rekordowa sprzedaż modelu. Od europejskiej premiery w marcu 2007 na kontynencie sprzedano dotychczas ponad 500 000 egzemplarzy Qashqai, czyli znacznie powyżej wszelkich oczekiwań producenta.
Sojusz Renault-Nissan – pionier samochodów elektrycznych
Nissan ma podwójną okazję do świętowania, ponieważ Sojusz Renault-Nissan otrzymał także specjalną Nagrodę Redakcji. O jej przyznaniu zadecydował przede wszystkim Nissan Leaf – pierwszy produkowany masowo i oferowany w przystępnej cenie samochód o zerowej emisji spalin.
„Zielona Nagroda magazynu What Car? to mocne wsparcie dla naszego programu rozwijania zielonych technologii, które mimo innowacyjności nie zmuszają klientów do rezygnacji z funkcjonalności ani przyjemności z jazdy” – powiedział Jerry Hardcastle, Wiceprezes ds. Projektowania i Rozwoju Pojazdów w firmie Nissan.
„Słuszność takiego podejścia potwierdza zarówno mocna aktualna oferta modeli Nissana, w tym zwłaszcza program Pure Drive, jak i pozycja Sojuszu jako lidera popularyzacji tak oczekiwanych przez rynek pojazdów z zerową emisją”.