...poczuć się jak buntowniczki, jak twierdzą przedstawiciele koncernu. Nadwozie ma proste, choć prowokacyjnie nowoczesne linie, projektanci z wyczuciem użyli kontrastu między ciemnymi i jasnymi powierzchniami.
Proporcje sedana odpowiadają tradycyjnym wymiarom sedanów średniej wielkości, jednak to, co najbardziej nowoczesne, kryje się pod jego maską – jest to kompaktowy napęd hybrydowy nowej generacji. Dzięki zastosowaniu takiego napędu możliwe były również pewne rozwiązania stylistyczne, takie jak przesunięcie kół ku zewnętrznym rogom pojazdu. Dzięki temu Ellure wydaje się pewnie trzymać podłoża.
Nadwozie Nissana Ellure to solidna bryła, która owija się jakby wokół przednich kół i płynie w kierunku tylnych. Ellure z pewnością nie ukrywa, że jest sedanem, ale odpowiednie użycie napiętych i łagodnych linii sprawia, że jego kształt wydaje się ciekawy. Jak twierdzą projektanci nie zależało im na nadaniu Ellure typowego „ekologicznego wizerunku, choć z pewnością aerodynamiczne kształty przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Nisko zachodzący fartuch z przodu i solidna pokrywa chłodnicy z małymi otworami kierują powietrze pod i nad nadwozie. Kształt kratki atrapy chłodnicy został zainspirowany przez „kamishino” – tradycyjny, formalny płaszcz, jaki nosili samuraje. Kształt tyłu Ellure to kolejny ukłon w stronę japońskich tradycji – nawiązuje do zarysu „torii” – bram wejściowych do shintoistycznych świątyń. Drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni – te od strony kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu ku przodowi, a te od strony pasażerów na tylnej kanapie ku tyłowi pojazdu. Koncept posiada przyciemniony, szklany dach.
We wnętrzu znajdziemy wyrazistą deskę rozdzielczą łagodnie łączącą się z panelami drzwiowymi, które z kolei przechodzą w wygodną tylną kanapę, otaczając kierowcę i pasażerów elegancką przestrzenią. Deskę rozdzielczą obito skórą wyprawianą w ekologiczny sposób bez użycia chromu i pokrytą pigmentem sprawiającym, że trudniej się nagrzewa. Fotele mają przejrzyste, czerwone, akrylowe panele na oparciach i zostały tak zaprojektowane, by kierowca i pasażer na przednim siedzeniu nie byli nimi oddzieleni od pasażerów na tylnej kanapie, niczym ścianą, co ma miejsce w większości tradycyjnych aut. Pływająca konsola środkowa została pokryta białą skórą z czerwonymi podświetleniami. Na tylnej kanapie zasiąść mogą trzy osoby. Pokryto ją szarym zamszem.
Napęd Nissana Ellure stanowi superdoładowany, 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik z systemem Intelligent Dual Clutch Control (jeden silnik elektryczny/dwa sprzęgła + bateria litowo-jonowa) oraz jednostka elektryczna o mocy 25 kW. Napęd a przednie koła przekazuje skrzynia bezstopniowa Xtronic CVT™. Oprócz tego Ellure wyposażono w zawieszenie niezależne, system odzyskiwania siły hamowania i układ kierowniczy z systemem drive-by-wire.