...zwycięstwo odniósł samochód z napędem elektrycznym. O tytuł European Car od the Year 2011 ubiegały się także modele takich marek, jak Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Ford, Opel i Volvo. Jury, które podjęło decyzję o wyróżnieniu Nissana LEAF składało się z 57 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 23 państwa europejskie.
Jury doceniło dziś, że Nissan LEAF stanowi przełom w dziedzinie produkcji samochodów elektrycznych. Nissan LEAF to pierwszy pojazd z napędem elektrycznym, który w wielu aspektach może się mierzyć z konwencjonalnymi samochodami. – powiedział Håkan Matson, przewodniczący jury Car od the Year.
Nissana LEAF napędza kompaktowy silnik elektryczny umieszczony z przodu. Napęd przekazywany jest na przednią oś. Motor rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, to wystarczająco dużo, by LEAF mógł się rozpędzić do 145 km/h. Silnik elektryczny współpracuje z baterią litowo-jonową o pojemności ponad 90 kW. Zasięg pojazdu po jednokrotnym naładowaniu to 175 km (w nowym europejskim cyklu jazdy).
Samochód posiada system odzyskiwania energii hamowania, klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę parkowania i zaawansowane rozwiązania komputerowe we wnętrzu oraz systemy telematyczne. W Europie będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia: metalicznym i perłowym niebieskim, metalicznym srebrnym, czarnym i perłowym czerwonym. Jedynym elementem wyposażenia opcjonalnego jest montaż panelu baterii słonecznych przy tylnym spojlerze, które ładują baterię 12V zaopatrującą w energię akcesoria we wnętrzu kabiny.
Dostawy w Japonii i USA rozpoczną się w grudniu. W Europie pojawi się na początku 2011 roku, najpierw w Portugalii i Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii. Bezemisyjny pojazd aktualnie jest produkowany w Japonii, ale pod koniec 2012 i na początku 2013 ruszą także fabryki w Ameryce Północnej i Europie.