...producent tworzy także nowe technologie pozwalające na zmniejszenie zużycia paliwa.
Zastosowanie tej strategii w praktyce możemy teraz obserwować w postaci najnowszej wersji popularnego miejskiego autka, Micry. Micra DIG-S została wyposażona w zaawansowany silnik benzynowy emitujący jedynie 95 g CO2 na kilometr. Skrót w nazwie rozwinąć można w słowa Direct Injection Gasoline-Supercharger, co oznacza, że jednostka napędowa ma wtrysk bezpośredni oraz sprężarkę. Czterosuwowy silnik pracuje w cyklu Millera, ma trzy cylindry i pojemność 1198 centymetrów sześciennych, ale dostarcza mocy, jakiej można by oczekiwać po 4-cylindrowej jednostce o pojemności 1,5 litra. Wykorzystano w nim także system Start/Stop i system odzyskiwania energii.
Przejdźmy do konkretów. Silnik DIG-S odznacza się mocą 98 KM (72 kW), maksymalnym momentem obrotowym 142 Nm, może rozpędzić Micrę do 180 km/h (w wersji z przekładnią manualną) i w cyklu mieszanym zużywa 4,1 l paliwa na 100 km (w wersji Visia z ręczną skrzynią biegów).
W wielu krajach europejskich, np. w Wielkiej Brytanii, Francji czy Holandii nabywcy Micry DIG-S będą mogli liczyć na dodatkowe oszczędności w postaci mniejszego podatku drogowego lub specjalnych dopłat.
Micra DIG-S wejdzie do sprzedaży latem tego roku, a jej europejski debiut nastąpi w marcu podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie.