...na konferencji prasowej z udziałem Burmistrza Nowego Jorku Michaela Bloomberga i prezesa Nissan Americas Carlosa Tavaresa.
Nowojorska Komisja ds. Taksówek i Limuzyn (TLC) wybrała Nissana NV200 jako model, który od końca 2013 roku na zasadzie wyłączności będzie służył nowojorskim taksówkarzom i ich pasażerom. Wyboru dokonano po trwającej ponad dwa lata rygorystycznej procedurze. W konkursie trzeba było zmierzyć się z ponad stuletnią tradycją branży taksówkowej i zaprojektować pojazd przystosowany do specyfiki ruchu po ulicach metropolii. Dwaj pozostali finaliści to Ford Motor Co. i turecki producent pojazdów Karsan.
Nissan jest dumny z faktu, że został wybrany dostawcą taksówek nowej generacji dla miasta Nowy Jork. - powiedział Tavares. W modelu NV200 taxi Nissan będzie mógł zaprezentować dbałość firmy o jakość pojazdów i komfort mobilności w mieście ponad 600 000 pasażerom dziennie,
Nissan NV200 taxi będzie produkowany w zakładach Nissana w Ameryce Północnej w Cuernavaca w Meksyku. Nissan NV200 taxi to zmodyfikowana wersja kompaktowego pojazdu dostawczego sprzedawanego już na światowych rynkach, w tym w Japonii, Europie i Chinach. Cena detaliczna sugerowana przed producenta za standardowo wyposażony model wyniesie około 29 000 $.
Nissan będzie także współpracował z władzami miasta i taksówkarzami w ramach pilotażowego projektu wprowadzania bezemisyjnych pojazdów elektrycznych jako taksówek. Nissan przekaże taksówkarzom do sześciu elektrycznych Nissanów LEAF do testów w 2012 roku i zainstaluje odpowiednie stacje ładowania tych pojazdów.
Innowacje zaplanowane na podstawie opinii kierowców, właścicieli i pasażerów taksówek to między innymi:
- 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów, którego zastosowanie przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i zużycia paliwa przez taksówki,
- Dużo miejsca dla czterech pasażerów i ich bagażu - znacznie więcej w porównaniu z obecnie eksploatowanymi modelami,
- Niedokuczliwy klakson sprzężony z oświetleniem zewnętrznym, dzięki któremu zmniejszy się hałas powodowany przez taksówki,
- Przesuwane drzwi ze stopniem i uchwytami asekuracyjnymi ułatwiającymi wsiadanie i wysiadanie,
- Przezroczysty dach (z osłoną) umożliwiający podziwianie widoków w czasie jazdy przez miasto,
- Niezależnie sterowana klimatyzacja w tylnej części pojazdu z filtrem powlekanym winnymi fenolami, poprawiającym jakość powietrza w kabinie,
- Atrakcyjna, przewiewna, antybakteryjna, przyjazna dla środowiska i łatwa do utrzymania w czystości tapicerka foteli przypominająca wyglądem i w dotyku naturalną skórę,
- Lampki do czytania dla pasażerów i oświetlenie przypodłogowe,
- Mobilna stacja ładowania dla pasażerów z gniazdkiem 12V i dwoma gniazdkami USB,
- Fotel kierowcy z regulacją ustawienia w sześciu kierunkach, w tym z możliwością regulacji pochylenia oparcia i podparcia kręgosłupa lędźwiowego nawet przy zainstalowanej przegrodzie,
- System nawigacji i system telematyczny dla kierowcy w wyposażeniu standardowym.
Przy projektowaniu modelu NV200 taxi Nissan zadbał też o bezpieczeństwo pasażerów. Do najważniejszych elementów w tym zakresie należą:
- Poduszki kurtynowe dla osób podróżujących z przodu i z tyłu oraz poduszki boczne zamontowane w fotelach pierwszego rzędu,
- Standardowy system kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu (VDC),
- Przesuwane drzwi ograniczające ryzyko urazu pieszych, rowerzystów i innych użytkowników dróg i chodników przy nieostrożnym otwieraniu,
- Światła ostrzegające innych użytkowników drogi o otwarciu drzwi taksówki
Nissan zorganizuje szkolenia dla korporacji taksówkowych w zakresie samodzielnego przeprowadzania serwisu i napraw. Dealerzy pojazdów dostawczych Nissan zapewnią natomiast szybką obsługę przyjmując w pierwszej kolejności pojazdy korporacji taksówkowych.
O projekcie Taxi of Tomorrow
W 2007 roku władze miasta Nowy Jork powołały grupę interesariuszy, w której skład weszli przedstawiciele kierowców i właścicieli taksówek oraz pasażerów. Zadaniem grupy było opracowanie założeń dla nowej miejskiej taksówki dla Nowego Jorku w ramach projektu „Taxi of Tomorrow" („Taksówka przyszłości"). W grudniu 2009 roku TLC wystosowała zapytania ofertowe do producentów i projektantów pojazdów prosząc o zgłaszanie pomysłów na pojazd zaprojektowany specjalnie jako nowojorska taksówka. Procedura zakończyła się wyborem Nissana NV200, który od początku 2013 przez następne 10 lat będzie eksploatowany jako nowojorska taksówka.