MotoNews.pl

Nissan LEAF weźmie udział w Pikes Peak Hill Climb

Nissan LEAF weźmie udział w Pikes Peak Hill Climb02.06.2011
26 czerwca elektryczny Nissan LEAF weźmie udział w osiemdziesiątym dziewiątym Pikes Peak International Hill Climb, jednym z najtrudniejszych wyścigów polegających na wspięciu się samochodem lub motocyklem po stoku góry Pikes Peak w amerykańskim Kolorado.

„Wyścig do chmur” rozpoczyna się na wysokości 2862 m n.p.m. a kończy na 4300 m n.p.m. Wygrywa ten, kto najszybciej osiągnie szczyt pokonując po drodze asfaltową drogę o niezbyt dużym nachyleniu w pierwszym etapie, nieco trudniejszy teren w kolejnym, a po przekroczeniu wysokości 3660 m n.p.m. balansując nad skrajem urwiska da sobie radę ze żwirową i szutrową nawierzchnią. Ukończenie wyścigu nie jest łatwym zadaniem, więc Nissan z Chadem Hordem na kierownicą będzie się musiał postarać, by zwyciężyć w swojej klasie produkcyjnych pojazdów elektrycznych.

Oczywiście model zostanie odpowiednio przygotowany do zmagań. Usunięte zostaną niektóre elementy we wnętrzu kabiny, takie jak fotele i dywaniki, a zastąpią je: klatka bezpieczeństwa, fotele sportowe i uprzęże bezpieczeństwa. Napęd jednak nie będzie się różnić w niczym od wersji produkcyjnej – LEAF nadal będzie korzystać z baterii litowo jonowej złożonej z 48 kompaktowych modułów oraz synchronicznego silnika AC o mocy 107 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. LEAF będzie się więc wspinać na zbocze Pikes Peak w niemal całkowitej ciszy, bez ryku motoru i chmury spalin z rur wydechowych. Producent chce w ten sposób udowodnić, że pojazdy elektryczne mogą poradzić sobie nawet w tak trudnych warunkach, jakie panują podczas Pikes Peak International Hill Climb

"Wyścig do chmur" będzie sportowym debiutem LEAFa, ale Nissan niedawno, podczas salonu motoryzacyjnego w Nowym Jorku pokazał model LEAF NISMO RC. Nissan LEAF NISMO RC to prawdziwa wyścigowa maszyna z kadłubem typu monocoque wykonanym w całości z włókna węglowego. Trzyczęściowe nadwozie zbudowano w taki sposób, że jego przednią i tylną sekcję można zdemontować. Pojazd posiada także zamontowane na stałe okna, oświetlenie LED i regulowane tylne skrzydło. Układ napędowy pochodzi z produkcyjnej wersji LEAFa, lecz przekonfigurowano go tak, by silnik i baterie można było umieścić między przednimi a tylnymi kołami, a napęd był przekazywany na tylną oś.

Źródło: Nissan, opracowanie: BM
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata