...4 lata, 6 miesięcy i 23 dni po rozpoczęciu produkcji modelu 5 grudnia 2005 roku. Żaden inny samochód produkowany w Wielkiej Brytanii nie osiągnął progu miliona egzemplarzy w tak krótkim czasie. Srebrny Qashqai TEKNA z dwulitrowym silnikiem Diesla zostanie wystawiony w The O2 Arena w Londynie i można będzie go wygrać jako nagrodę.
Milionowy samochód został wyprodukowany w zaledwie dwa tygodnie po tym, jak Prezes i Dyrektor Naczelny Nissan Motor Co. Carlos Ghosn ogłosił podczas spotkania z premierem Davidem Cameronem, że także następna generacja Qashqaia zostanie zaprojektowana i będzie produkowana w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu łączna wartość inwestycji Nissana w produkcję Qashqaia w Wielkiej Brytanii przekroczy 422 miliony GBP.
Nissan Qashqai jest modelem produkowanym w największej liczbie egzemplarzy w Wielkiej Brytanii, pozostawiając konkurencję daleko w tyle pod tym względem. Dalsza produkcja Qashqaia pozwoli utrzymać 6000 miejsc pracy w Nissanie oraz u brytyjskich kooperantów firmy.
Kevin Fitzpatrick, Wiceprezes ds. Produkcji w brytyjskim oddziale firmy Nissan, powiedział: Nissan Qashqai odniósł fenomenalny sukces od czasu rozpoczęcia produkcji zaledwie cztery i pół roku temu. Qashqai to pionier w segmencie crossoverów, a przekroczenie progu miliona egzemplarzy w tak krótkim czasie to fantastyczne osiągniecie nie tylko załogi zakładów w Sunderland, ale także projektantów i inżynierów, którzy stworzyli tak popularny samochód, oraz naszej sieci dealerskiej, która przyczyniła się do wygenerowania tak ogromnego popytu.
Brytyjski minister ds. biznesu Mark Prisk powiedział: Qashqai to sukces Nissana i Wielkiej Brytanii. Milionowy egzemplarz i popularność modelu mogą być powodem do dumy dla pracowników zatrudnionych w Sunderland, Cranfield i Paddington. Bardzo cieszymy się z zapowiedzi o wyborze Wielkiej Brytanii jako miejsca prac nad projektem oraz produkcji nowej generacji Qashqaia i liczymy na dalsze sukcesy.
Qashqai produkowany na Linii nr 1 w zakładach Nissana w Sunderland jest jednym z najbardziej udanych modeli w historii marki. W czerwcu 2008 roku na Linii nr 1 uruchomiono trzecią zmianę, aby zaspokoić popyt na Qashqai dzięki całodobowej produkcji. Pracę na trzeciej zmianie zawieszono w styczniu 2009 roku w związku z globalnym kryzysem finansowym, a następnie wznowiono w maju 2010 roku. Od tego czasu fabryka znów pracuje 24 godziny na dobę.
Średnia dzienna wydajność fabryki wynosi 1200 Qashqaiów, co oznacza, że co minutę linię produkcyjną opuszcza kolejny egzemplarz. Ponad 80 procent produkcji modelu jest wysyłanych na eksport do 97 krajów świata przez port w Tyne.