...japońska poczta (Japan Post Service Co., Ltd. z siedzibą w Chiyoda-ku, Tokio; Prezes i Dyrektor Naczelny: Shinichi Nabekura).
Samochód będzie wykorzystywany do odbioru i doręczania przesyłek pocztowych w Jokohamie (prefektura Kanagawa) przez około 2 miesiące w celu oceny jego możliwości w normalnej eksploatacji przez klienta. Następnie podobne testy zostaną przeprowadzone zarówno w Japonii, jak i w Europie, gdzie na analogicznych zasadach pojazd będą oceniać inne firmy.
Pojazdy bezemisyjne mają do odegrania ogromną rolę w promowaniu równowagi między wzrostem gospodarczym a ochroną środowiska w branży logistycznej" - powiedział Wiceprezes Nissana Hideto Murakami, odpowiedzialny za Globalny Dział Pojazdów Dostawczych. „W dalszych pracach nad produktami z pewnością weźmiemy pod uwagę informacje zwrotne uzyskane od klientów po testach. Liczę na to, że dostawcze pojazdy elektryczne oparte na modelu NV200 sprawdzą się w firmach klientów i przyczynią się do rozwoju społeczeństwa funkcjonującego w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Nissan NV200 został niedawno wybrany jako samochód najlepiej spełniający wymagania postawione kolejnej generacji nowojorskich taksówek. NV200, zaprojektowany pod kątem potrzeb klientów z całego świata, to kompaktowy pojazd dostawczy nowej generacji, sprawdzający się w wielu sytuacjach - w prowadzeniu firmy, codziennym użytkowaniu i w czasie wyjazdów rekreacyjnych. NV200 jest dostępny w Japonii i Europie od roku obrachunkowego 2009 oraz w Chinach i Singapurze od roku obrachunkowego 2010. Kolejne rynki, na których będzie on oferowany, to USA i Indie. W sumie NV200 jest sprzedawany w około 40 krajach świata, gdzie klienci doceniają go za przestronne wnętrze, niskie zużycie paliwa, znakomite właściwości jezdne oraz atrakcyjne wzornictwo. Pod koniec 2009 roku ten model Nissana otrzymał tytuł „Międzynarodowego Vana Roku 2010" przyznany przez dziennikarzy z 20 krajów europejskich. W marcu 2011 samochód wyróżniono nagrodami za uniwersalne wzornictwo, w tym najbardziej prestiżową „Universal Design Award" oraz „Universal Design Consumer's Favorite Award". To pierwszy pojazd w historii motoryzacji, który zdobył obydwie te nagrody.
Celem Nissana jest uzyskanie pozycji lidera w segmencie pojazdów bezemisyjnych. Oprócz rozwoju pojazdów elektrycznych Nissan podejmuje także kompleksowe starania w zakresie popularyzacji ich użytkowania oraz promowania mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Sojusz Renault-Nissan zawarł już ponad 90 umów partnerskich dotyczących mobilności z zerową emisją z władzami szczebla krajowego i lokalnego oraz firmami z całego świata (dane z czerwca 2011 r.). Nissan jest również zaangażowany w produkcję akumulatorów litowo-jonowych, budowę stacji ładowania akumulatorów i rozwój urządzeń do szybkiego ładowania, a także w przedsięwzięcia związane z recyklingiem i ponownym użyciem akumulatorów.