...mniej więcej tyle samo, ile tradycyjny niewielki rodzinny hatchback, charakteryzując się przy tym znacznie niższymi kosztami eksploatacji. Cena pojazdu obejmuje akumulator (z gwarancją na 5 lat lub 100 000 km), pięcioletni abonament na unikatową usługę telematyczną oraz specjalistyczną pomoc drogową obsługującą pojazdy elektryczne. Koszty eksploatacji modelu LEAF w Danii szacowane są na około 27 DKK na 100 kilometrów.
Nissan LEAF jako pojazd stuprocentowo elektryczny i bezemisyjny jest zwolniony z jednorazowego podatku, który w przypadku konwencjonalnego samochodu podobnej wielkości wyniósłby nawet ponad 130 000 DKK. Kierowca tego samochodu nie musi także płacić za parkowanie ani za przejazd autostradami.
Nissan LEAF uzyskał niedawno najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w Europejskim Programie Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), co plasuje go wśród najbezpieczniejszych samochodów na europejskich drogach.
Nissan LEAF jest zasilany kompaktowym silnikiem elektrycznym umieszczonym z przodu i napędzającym koła przednie. Silnik zasilany prądem stałym wytwarza moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 145 km/h. Silnik elektryczny czerpie energię z opracowanego przez firmę Nissan akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej, o mocy ponad 90 kW.
Zasięg samochodu wynosi 175 km (New European Driving Cycle) między kolejnymi ładowaniami, co zaspakaja potrzeby wielu kierowców poruszających się głównie po mieście. Pełne naładowanie całkowicie wyczerpanego akumulatora przy użyciu standardowej ładowarki trwa 8 godzin, ale szybka ładowarka umożliwia jego naładowanie do 80% w ciągu około 30 minut w normalnych warunkach.