Przypomnijmy, że japoński producent pokazał premierowo Juke’a Nismo w czerwcu zeszłego roku. Model zajął w ofercie Nissana miejsce między standardową wersją a wyczynowym modelem Juke-R, który pod nadwoziem crossovera kryje silnik i skróconą platformę GT-Ra.
Teraz ma do nich dołączyć jeszcze bardziej usportowiony wariant wyróżniający się lepszymi osiągami, sztywniejszym zawieszeniem i mocniejszym układem hamulcowym. Sercem nowego modelu ma być stuningowana, 1,6-litrowa jednostka napędowa turbo z Juke’a Nismo generująca o około 20 KM mocy więcej niż standardowa wersja (czyli mniej więcej 220-230 KM). Maksymalny moment obrotowy ma się zwiększyć o 20 procent (do około 300 Nm).
W zawieszeniu zostaną wymienione sprężyny i amortyzatory, zmieni się także stopień tłumienia. Pojazd będzie zawieszony o około 20 mm niżej niż bazowy wariant Juke Nismo. Mocniejszy Juke Nismo ma być oferowany z napędem na przednią oś tylko w połączeniu z przekładnią manualną. Napęd na wszystkie koła będzie zarezerwowany dla modeli wyposażonych w bezstopniową skrzynię biegów CVT.
Możemy się także spodziewać, że ostrzejsza wersja Juke’a Nismo będzie wyróżniać się wyglądem nadwozia, specjalnym oznakowaniem i obręczami oraz nowymi opcjami kolorystyki nadwozia.
Rodzina z plakietką Nismo będzie się powiększać także o pojazdy bazujące na innych modelach. Wkrótce ma pojawić się wyczynowy wariant Nissana 370Z – mocniejszy i wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie oraz przeprojektowane nadwozie.