Nowa generacja nagradzanego diesla z wtryskiem bezpośrednim stworzona przez partnera Nissana, firmę Renault sprawia, że Juke jest oszczędniejszy w eksploatacji. Szósta generacja tej jednostki napędowej może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym zwiększonym o 20 Nm w porównaniu z poprzednią wersją (do 260 Nm), przy czym 80% dostępne jest już od 1500 obr./min.
Jeśli chodzi o emisję CO2, to utrzymuje się ona na poziomie zaledwie 109 g/km, natomiast w mieszanym cyklu jazdy – jak zapewnia producent – Juke wyposażony w 1.5dCi będzie zużywać tylko 4,2 l paliwa na 100 km i będzie najwydajniejszym wariantem w tej rodzinie modelowej (dotychczasowa wersja silnika potrzebowała 4,8 l oleju napędowego na 100 km).
Nowy silnik wysokoprężny został także wyposażony w automatyczny system Start/Stop, z inteligentną technologią zarządzania, która zapewnia, iż zostanie zrestartowany w ciągu 0,5 sekundy po wciśnięciu sprzęgła. Inżynierzy z Renault zadbali także o to, by nowa jednostka pracowała w cichszy sposób.
Wprowadzono także zmiany w przełożeniach biegów. Przełożenia pierwszego i drugiego biegu zostały skrócone, by umożliwić bardziej dynamiczną reakcję Juke’a przy niewielkich prędkościach. Przełożenia pozostałych biegów są nieco dłuższe, czerpią korzyści ze zwiększonej wartości momentu obrotowego, by obniżyć zużycie oleju napędowego. Oszczędne zużycie paliwa zapewnia również system Nissan Dynamic Control, w którym kierowca może wybrać jedno z trzech ustawień pracy silnika – Eco, Normal lub Sport.
Ogólna moc jednostki napędowej nie zmieniła się i wynosi 110 KM/81 kW. To samo dotyczy osiągów (175 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie 0-100 km/h w 11,2 sekundy).
Nowa generacja 1.5dCi będzie dostępna we wszystkich wariantach wyposażeniowych Nissana Juke, w tym w specjalnej wersji n-tec.