Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3, a dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie.
„Bardzo ucieszyła nas możliwości współpracy z zespołem odpowiedzialnym za opracowanie nowego Porsche 911 GT3,” powiedział Martijn De Jonge, dyrektor marek opon osobowych Goodyear w regionie EMEA. „Ta współpraca dała nam możliwość dostarczenia opony, która doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze.”
Dunlop już wcześniej z powodzeniem dostarczał Porsche Motorsport opony do montażu fabrycznego dla pierwszego 911 GT3 oraz modeli Cayman GT4 i 911 GT3 RS.
Dunlop jako dostawca opon dla Długodystansowych Mistrzostwa Świata (WEC) FIA i Mistrzostw Europejskiej Serii Le Mans w 2016 roku, odegrał kluczową rolę w stworzeniu warunków dla inspirujących występów podczas najtrudniejszych zawodów, takich jak 24-godzinne wyścigi na torach Le Mans lub Nürburgring. Wybierając Dunlopa do współpracy przy opracowaniu ogumienia, które doskonale dopasuje się do najnowszej 911 GT3, Porsche postawiło dwa wymagania: stworzyć oponę, która zapewni znakomite osiągi na suchej nawierzchni i najkrótsze czasy okrążeń na torze.
„Dunlop przygotował produkt o znakomitych właściwościach, która spełnia nasze wymagania. Sport Maxx Race 2 zapewnia pożądane osiągi na suchej nawierzchni, również pod względem przyczepności i precyzji kierowania” - powiedział Jan Frank z Porsche.
Najkrótsze czasy okrążeń
Dunlop słynie z doświadczenia w wyścigach GT3 i długodystansowych – ma na koncie więcej zwycięstw w 24-godzinnych zawodach na torach Nürburgring i Le Mans niż jakikolwiek inny producent opon. W rezultacie projektując nowe ogumienie marka polegała na swojej unikalnej wiedzy, która przełożyła się na osiągi.
Kluczem do zapewnienia najkrótszych czasów okrążeń jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania.
Inspirowana wzmocnieniami strukturalnymi występującymi w przyrodzie, opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwia zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstaje sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie.
Niezrównane osiągi na suchej nawierzchni
Nowo opracowana Sport Maxx Race 2 jest wykonana z wyjątkowej mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż standardowe mieszanki, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i trwałą stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy.
Po intensywnych testach na Pętli Północnej w Niemczech oraz na torze testowym Porsche w Nardò, opona Sport Maxx Race 2 została wybrana na wyposażenie fabryczne 911 GT3, samochodu torowego Porsche dla entuzjastów jazdy sportowej.