Następczyni Sport Maxx Race została opracowana we współpracy z Porsche, by sprostać wyjątkowym wymaganiom nowego modelu 911 GT2 RS. Ogumienie zapewnia doskonałe osiągi na suchej nawierzchni i najlepsze czasy okrążeń toru dla entuzjastów wyścigów. Co ciekawe, ten sam model opon został już wcześniej zaaprobowany przez Porsche dla innego pojazdu marki - 911 GT3. Tym samym brytyjski koncern oponiarski kontynuuje ofertę specjalistycznych produktów dla znanego producenta samochodów sportowych.
"Sport Maxx Race 2 to wspaniała ewolucja poprzedniego modelu Sport Maxx Race, która doskonale pasuje do naszego pojazdu 911 GT2 RS, w zakresie osiągów na suchej nawierzchni, przyczepności i precyzji kierowania. Dunlop w pełni zrozumiał nasze wymagania." - powiedział Jan Frank, przedstawiciel Porsche.
Doświadczenie Dunlop w sporcie motorowym, poparte zwycięstwami w wyścigach, ma zasadnicze znaczenie przy projektowaniu i rozwijaniu opon klasy Ultra High-Performance dla samochodów sportowych takich jak Porsche 911 GT2 RS. Sport motorowy to najwyższy sprawdzian jakości ogumienia, ponieważ umożliwia zebranie dużej ilości danych i informacji zwrotnych od kierowców, i pozwala bezpośrednio konkurować z innymi markami opon w stałym dążeniu do innowacji. Zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu to dla każdego producenta ostateczny test trwałości, osiągów i niezmienności parametrów. Dunlop z powodzeniem przenosi wnioski z udziału w 24-godzinnych zmaganiach na Nürburgring i Le Mans do produktów przeznaczonych do zastosowań drogowych.
"Projektowanie opon dla pojazdów takich jak Porsche 911 GT2 RS wymaga pełnego wykorzystania naszego doświadczenia w sporcie motorowym i możliwości w zakresie dostarczania dopasowanych rozwiązań najbardziej prestiżowym partnerom OEM" - powiedział Nick Harley, dyrektor zarządzający ds. wyposażenia fabrycznego dla pojazdów osobowych Goodyear w regionie EMEA.
Sport Maxx Race 2 została zaaprobowana jako wyposażenie fabryczne dla 911 GT2 RS po intensywnych testach na Pętli Północnej toru Nürburgring w Niemczech oraz na własnym torze testowym Porsche w Nardò we Włoszech.
Najlepsze czasy okrążeń
Kluczem do zapewnienia najlepszych czasów okrążeń są przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kontur opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, zapewniając kierowcom lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów, a tym samym wyższą precyzję kierowania.
Inspirowana strukturami wzmacniającymi występującymi w przyrodzie, SportMaxx Race 2 posiada mostki między żebrami, które zwiększają sztywność opony. Lekka struktura wzmacniająca pozwala inżynierom zmniejszyć ilość gumy, dzięki czemu opona jest sztywniejsza i lżejsza.
Niezwykłe możliwości na suchej nawierzchni
Sport Maxx Race 2 powstaje z wyjątkowej, sportowej mieszanki, niezbędnej dla zapewnienia wysokich osiągów. Zaletą nowego składu gumy jest szybszy proces nagrzewania się opon, co przekłada się na lepsze parametry tarcia między ogumieniem a nawierzchnią drogi, dając ekstremalną przyczepność i dłuższą stabilność osiągów podczas prowadzenia samochodów sportowych.