Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zaprezentowała na Paryskim Salonie Samochodowym "Mundial de l’Automobile" po raz pierwszy publicznie nowe Porsche RS Spyder. Ten zaprojektowany w Weissach samochód wyścigowy jest ewolucją sportowego prototypu, którym amerykański zespół Penske-Motorsports zdąża aktualnie po zwycięstwo w American Le Mans Series (ALMS). W przyszłym roku nowy RS Spyder będzie startował w wyścigach na całym świecie, wystawiany przez różne zespoły prywatne.
Porsche zaprojektowało i skonstruowało otwartego RS Spydera zgodnie z wymaganiami regulaminu francuskiego Automobile Club de’l Ouest (A.C.O.) dla klasy samochodów o nazwie Le Mans Prototyp 2 (LMP2). Dlatego ten samochód sportowy może startować między innymi w American Le Mans Series (ALSM), europejskiej Le Mans Series (LMS) oraz w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Wybierając tę kategorię samochodów A.C.O, Porsche będzie konkurowało ze współzawodnikami na wysokim poziomie technicznym, a jednocześnie ograniczy koszty uwzględniając przyszłe starty zespołów prywatnych na RS Spyderze.
Dzięki optymalizacji spojlera i tylnego dyfuzora udało się zarówno zwiększyć aerodynamiczną skuteczność, jak i rozszerzyć możliwości dostosowania do torów wyścigowych o różnych charakterystykach. Nadwozie z włókna węglowego zostało także zmodyfikowane pod względem jeszcze większej łatwości konserwacji i montażu. Udało się również zoptymalizować termodynamikę RS Spydera, między innymi dzięki modernizacji kanałów doprowadzających i odprowadzających powietrze z chłodnic.
Skonstruowany w Porsche specjalnie do zastosowania na długich dystansach silnik wyścigowy V8 o kącie rozchylenia cylindrów 90 stopni, z wymaganym przez regulamin ogranicznikiem ilości powietrza będzie uzyskiwał w 2007 roku z pojemności skokowej 3,4 litra moc 503 KM (370 kW) przy 10.300 obrotach wału korbowego na minutę, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednikiem o 23 KM. Także ciężar odpowiada regulaminowi A.C.O: nowy RS Spyder waży dokładnie 775 kilogramów.
Sekwencyjna sześciobiegowa przekładnia kłowa z trzytarczowym sprzęgłem z włókna węglowego jest wbudowana podłużnie i zintegrowana w nadwozie jako element nośny. Jest ona obsługiwana przełącznikami na kierownicy. Porsche zmodernizowało tę przekładnię na przyszły sezon wyścigowy przede wszystkim w celu zapewnienia jeszcze bardziej niezawodnych, chroniących materiał i bardziej precyzyjnych zmian przełożenia.
Prototyp samochodu sportowego jest oparty na nadwoziu typu monocoque z włókien węglowych. Na tej wyjątkowo sztywnej i lekkiej konstrukcji zamocowane są podwójne wahacze trójkątne dla przedniego zawieszenia kół. Tylne podwójne wahacze trójkątne są zamocowane do elementu z włókna węglowego, połączonego śrubami z obudową skrzyni biegów. Zawieszenie RS Spyder uzupełniają sprężyny skrętne (drążek skrętny) i uruchamiane popychaczami czterodrożne amortyzatory gazowe oraz stabilizatory poprzeczne w postaci płytek giętkich . Przed sezonem 2007 zawieszenie to zostało zmodyfikowane w celu uzyskania jeszcze szybszej i bardziej precyzyjnej możliwości dopasowania. Intensywne prace modernizacyjne były prowadzone także w innych strefach pojazdu, na przykład w centralnym układzie elektrycznym, w hydraulice i wspomaganiu układu kierowniczego.
Układ hamulcowy wyposażony jest w podwójne pompy hamulcowe, regulowany rozdział siły hamowania oraz wentylowane tarcze z włókna węglowego o średnicy 380 milimetrów na przedniej osi i 355 milimetrów na osi tylnej. Opony wyścigowe dla RS Spydera dostarczyła firma partnerska – Michelin.
W momencie prezentacji swojego następcy na sezon 2007 aktualny RS Spyder jest na ostatniej prostej swojego pierwszego pełnego sezonu wyścigowego. Do rozegrania są jeszcze dwa wyścigi American Le Mans Series (ALMS) - najważniejszych mistrzostw USA samochodów sportowych, a zespół Penske-Motorsports jako partner kooperacyjny i wyłączny klient Porsche ma w zasięgu ręki mistrzostwo w kategoriach: kierowca, zespół i producent. Obok zdecydowanych zwycięstw w klasie prototypów Le Mans Prototyp 2 temu lekkiemu i zwrotnemu Porsche udało się w maju na krętym torze Mid-Ohio osiągnąć sensacyjne podwójne zwycięstwo nad mocniejszymi prototypami LMP1.