Prototyp modelu Taycan – nadal zakamuflowany – w ciągu trzech tygodni wystąpi na trzech kontynentach i odwiedzi każdy ważny rynek zbytu pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche: Chiny, Wielką Brytanię i USA. Hołd dla każdego z tych państw stanowi grafika na dachu pojazdu, która podczas wizyty w Szanghaju przedstawiała smoka. Za kierownicę samochodu wsiadł Li Chao, kierowca w pucharze Porsche Carrera Cup Asia.
„Wyjątkowe, typowe dla Porsche osiągi stanowiły jasno sprecyzowany cel rozwojowy modelu Taycan. I czuć to już od pierwszej chwili” – mówi Li Chao. Szczególne wrażenie zrobiło na nim prowadzenie: „,Od bezkompromisowo sportowego do zaskakująco komfortowego – układ jezdny nowego Porsche Taycana oferuje szeroką rozpiętość i skutecznie łączy precyzyjne prowadzenie samochodu sportowego z komfortem limuzyny na dalekich trasach. Prócz nisko położonego środka ciężkości kluczową rolę odgrywa tu skrętna tylna oś” – wyjaśnia Li Chao. „Taycan bardzo bezpośrednio wchodzi w zakręty i ma mnóstwo przyczepności”.
Porsche Taycan
Prędkość maksymalna Porsche Taycan wynosi ponad 250 km/h. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu mniej niż 3,5 sekundy, a od 0 do 200 km/h – mniej niż 12 sekund. Swój potencjał Taycan zademonstruje również na innych „przystankach” trasy Porsche Triple Demo Run: w wyścigu Hill Run w ramach Festiwalu Prędkości w Goodwood (4-7 lipca 2019 r.) oraz podczas finału sezonu Mistrzostw Formuły E ABB FIA w Nowym Jorku (od 13 do 14 lipca 2019 r.). I tam za kierownicą zasiądą sławni kierowcy – będą to Mark Webber oraz Neel Jani.
Zanim Taycan będzie świętować swoją światową premierę, która nastąpi we wrześniu tego roku, w ramach testów pokona łącznie około 6 milionów kilometrów. Samochody elektryczne Porsche muszą przejść ten sam rygorystyczny program badań, co auta sportowe z silnikiem spalinowym. Oprócz wykazania się wyśmienitymi osiągami każdorazowo obejmuje on udowodnienie nieograniczonej użyteczności na co dzień, i to we wszystkich warunkach klimatycznych. Dodatkowe aspekty testowane w elektrycznych modelach z zasilaniem akumulatorowym uwzględniają szczególnie wymagające zadania, takie jak ładowanie akumulatora oraz kontrolowanie temperatury układu napędowego i tej panującej w kabinie w ekstremalnych warunkach.
Porsche Taycan
Kierowca: Li Chao
Li Chao (38 lat) to chiński przedsiębiorca i kierowca wyścigowy. Od 2012 r. ściga się w pucharze Porsche Carrera Cup Asia. W 2018 r. zajął trzecie miejsce w rankingu Pro-Am i był dwunasty w klasyfikacji generalnej. W tym samym roku, wspólnie z Ye Honglim, zajął piątą lokatę w Pucharze Krajów FIA GT. W marcu 2019 r. Chao był drugi – wraz z Chrisem van der Driftem – za kierownicą Porsche 911 GT3 R podczas swojego debiutu w China GT na torze Sepang.
Lokalizacja: Porsche Experience Center (PEC) w Szanghaju
PEC w Szanghaju, otwarte 26 kwietnia 2018 r., jest pierwszym ośrodkiem Porsche Experience Center w Azji i szóstym na świecie. Centrum dysponuje bezpośrednim dostępem do 5,5-kilometrowego toru wyścigowego Shanghai International Circuit. 1,4-kilometrowy obiekt z sekcją jazdy po okręgu, hydrauliczną płytą poślizgową i sekcją do prób dynamicznych daje kierowcom okazję do zmierzenia się z osiągami pojazdu. Do ich dyspozycji jest także tor off-roadowy. Kolejny atut PEC w Szanghaju to dogodna lokalizacja – w zasięgu 3 godzin jazdy mieszka około 300 milionów ludzi.