Porsche Macan S dla pilota Łukasza Czepieli

Porsche Macan S dla pilota Łukasza Czepieli22.08.2020
Pilot akrobata Łukasz Czepiela, który od ubiegłego roku jest jednym z ambasadorów marki Porsche w Polsce, od niedawna jeździ nowym Porsche Macan S.

Łukasz Czepiela to człowiek, któremu nie brakuje na co dzień emocji. Jest bowiem pilotem klasy Challenger w zawodach Red Bull Air Race, najlepszym polskim pilotem wyścigowym. W swym samolocie Edge 540 potrafi osiągnąć prędkość nawet 430 km/h! Jest to zarazem niebywale wręcz zwrotna maszyna, zdolna do manewrów, od których zwykły śmiertelnik straciłby przytomność w ułamku sekundy. Ale Łukasz jest także kapitanem samolotów pasażerskich, gdzie od prędkości i zwrotności bardziej liczy się spokój, komfort i bezpieczeństwo pasażerów.

Porsche
Łukasz Czepiela i Porsche Macan S

Te pozorne sprzeczności łączy też nowe auto Łukasza – Porsche Macan S w kolorze Sapphire Blue. To wzmocniona wersja małego SUV-a marki z Zuffenhausen, wyposażona w 3-litrową jednostkę V6 turbo z filtrem cząstek stałych. Silnik ma moc 260 kW (354 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm i rozpędza samochód do setki w czasie 5,1 s. – Jazda Macanem to świetna zabawa, jak zresztą w przypadku każdego modelu Porsche – mówi Łukasz Czepiela. – Nie chodzi tylko o samą moc i przyspieszenie, choć one dają najwięcej przyjemności, ale też o poczucie pełnej kontroli nad samochodem – dodaje. Zwrotność i dynamiczną jazdę wspomagają systemy: Porsche Traction Management (PTM), system adaptacyjnej kontroli tłumienia Porsche Active Stability Management (PASM), zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami i nową hydrauliką amortyzatorów, oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Porsche
Łukasz Czepiela i Porsche Macan S

– Jestem sportowcem i zwykle wożę ze sobą dużo sprzętu. Ważne jest dla mnie to, że do samochodu mogę zapakować trzy rowery i wyskoczyć w góry – mówi Łukasz Czepiela. Komfort niczym w klasie biznes Airbusa pilotowanego przez Łukasza Czepielę zapewniają liczne udogodnienia kabiny, m.in. system inforozrywki Porsche Communication Management (PCM) – z 10,9-calowym ekranem dotykowym – w standardzie połączony z internetem i obejmujący nawigację online z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Here Cloud, łączenie z telefonem komórkowym, dwa interfejsy audio oraz inteligentną obsługę głosową. Do tego moduł Porsche Connect Plus (z modułem telefonii LTE oraz czytnikiem kart SIM), hotspot Wi-Fi oraz szereg usług Porsche Connect. – Szczególnie podoba mi się nowy interfejs, większy ekran daje o wiele większą wygodę w używaniu np. Apple Car Play – mówi Łukasz Czepiela.
Porsche
Łukasz Czepiela i Porsche Macan S

Nowy samochód przyda się Łukaszowi w przygotowaniach do kolejnego sezonu Red Bull Air Race, dla którego zawodowo i sportowo ostatnie miesiące nie były łatwe. – Niestety, ten rok był stracony. Od marca do czerwca byłem zupełnie uziemiony – opowiada pilot. – Miejmy jednak nadzieję, że sytuacja jednak będzie się poprawiać i w marcu przyszłego roku będziemy mogli wystartować w mistrzostwach świata – kończy.

Źródło: Porsche