Atrakcyjne oferty sprawiają, że pojazdy zelektryfikowane coraz częściej wybierają także pracownicy uprawnieni do leasingu. Ma to zauważalny wpływ na służbową flotę samochodów Porsche: do końca bieżącego roku udział aut sportowych, które są zasilane wyłącznie energią z akumulatora lub mają hybrydowy napęd plug-in, podwoi się i wyniesie około 50%.
Porsche kontynuuje strategię układów napędowych opartą na trzech filarach. Obejmuje ona efektywne samochody z silnikiem spalinowym, hybrydy plug-in oraz auta sportowe z napędem całkowicie elektrycznym. Dotyczy to również floty pojazdów służbowych: menedżerowie nadal mają możliwość wyboru linii modelowej dostępnej wyłącznie z jednostkami spalinowymi, na przykład kultowego 911. Dzięki rozwojowi paliw syntetycznych (e-paliwa) Porsche pracuje już jednak nad tym, by w przyszłości umożliwić eksploatację aut z silnikami benzynowymi praktycznie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
„Porsche ma ambicje stać się najbardziej zrównoważoną marką ekskluzywnej i sportowej mobilności” – powiedział Andreas Haffner, członek zarządu Porsche ds. zasobów ludzkich. „Dlatego logicznym krokiem jest, byśmy poszerzyli naszą elektryczną ofensywę o samochody służbowe i program leasingu pracowniczego. Z pomocą naszych pracowników – jako autentycznych ambasadorów elektromobilności – możemy przyczynić się do jeszcze skuteczniejszego zrównoważonego rozwoju”.
Porsche Taycan
Użytkownicy samochodów służbowych mogą wybrać swój wóz z szerokiej gamy szczególnie efektywnych i mocnych samochodów sportowych, obejmującej pięć wariantów hybryd plug-in w liniach modelowych Cayenne i Panamera oraz osiem w 100% elektrycznych wersji Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo. Przesiadka nastąpi przy następnej wymianie pojazdu. Zwykle ma to miejsce po 15 miesiącach. Podobnie jak w przypadku modeli z silnikiem spalinowym, menadżerowie, którym przysługuje auto służbowe, wraz ze swoim nowym, częściowo lub w pełni elektrycznym samochodem sportowym otrzymają kartę paliwową – w tym przypadku będzie to karta uprawniająca do korzystania z sieci stacji ładowania.
Równolegle do wymiany własnej floty Porsche inwestuje w stworzenie globalnej sieci ładowania: zaledwie kilka dni temu w lokalizacji Zuffenhausen uruchomiono wewnętrzny park ładowania z sześcioma stacjami ładowania prądu stałego (DC) o wysokiej mocy. Pracownicy Porsche mogą naładować tam swoje auta elektryczne z mocą do 350 kW. A już w lutym 2020 r., w swoich zakładach w Lipsku, producent otworzył najpotężniejszy park szybkiego ładowania w Europie. Obejmuje on sześć wewnętrznych punktów szybkiego ładowania. Dzięki usłudze Porsche Destination Charging do 2025 r. na całym świecie ma być dostępnych co najmniej 7500 dodatkowych punktów ładowania.
Do 2025 r. Porsche zainwestuje w elektromobilność, cyfrową transformację oraz zrównoważoną produkcję ponad 15 miliardów euro. Firma spodziewa się, że do tego czasu połowa sprzedawanych samochodów Porsche będzie zelektryfikowana. W Europie już teraz 1/3 klientów zamawia swoje nowe Porsche z napędem w pełni lub częściowo elektrycznym. Prognozy zakładają, że w 2030 r. współczynnik ten dla światowego rynku wzrośnie nawet do ponad 80%. Porsche jest również pierwszym producentem samochodów, który postawił sobie za cel osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości.