Nowa wersja Porsche Cayenne z rekordem na Nurburgringu

Nowa wersja Porsche Cayenne z rekordem na Nurburgringu17.06.2021
Nowy wariant Porsche Cayenne o wysokich osiągach w przekonujący sposób udowodnił swój dynamiczny potencjał – i to jeszcze przed wprowadzeniem na rynek.

Kierowca testowy Lars Kern za kierownicą subtelnie zakamuflowanego, seryjnego egzemplarza potrzebował zaledwie 7:38,925 min, by pokonać pełne, liczące 20 832 m długości okrążenie legendarnej północnej pętli toru Nürburgring. Czas ten został poświadczony przez notariusza i w oficjalnych rankingach Nürburgring GmbH widnieje teraz jako nowy rekord w kategorii „SUV, samochód terenowy, van, pick-up”.

„Siedząc za kierownicą tego Cayenne, na pierwszych metrach północnej pętli Nordschleife masz ochotę zawrócić, wysiąść i upewnić się, czy naprawdę siedzisz w przestronnym SUV-ie. Jego precyzja prowadzenia i stoicko stabilna tylna oś dały mi mnóstwo pewności siebie w sekcji Hatzenbach” – powiedział o swoim rekordowym przejeździe Lars Kern, który przez długi okres towarzyszył rozwojowi samochodu.
Porsche
Porsche Cayenne

„Zmiana kierunku jazdy w szybkich zakrętach, takich jak Hohe Acht i Eiskurve, odbywa się tu z prędkością błyskawicy – bez kołysania czy tendencji do podsterowności. Nawet na tym technicznym odcinku Cayenne w całości »należy« do kierowcy i daje się łatwo kontrolować – stwierdził kierowca testowo-rozwojowy.
„Na obu wierzchołkach Pflanzgarten – I i II – koła zwykle odrywają się od ziemi, ale za kierownicą tego Cayenne odcinki te wydawały się gładkie i spokojne. Skok kół jest duży, a nadwozie trzyma się pionu i pozostaje pod kontrolą. Także układ napędowy robi naprawdę mocne wrażenie. Zapewnia moc w każdej sytuacji, a skrzynia perfekcyjnie dobiera biegi”.
Porsche
Porsche Cayenne

Topowe osiągi oraz typowa dla Cayenne wszechstronność

„Właśnie w tej wersji Cayenne legitymuje się najwyższą wydajnością. Podczas jej rozwoju skupiliśmy się na niezrównanych osiągach na utwardzonych drogach. Nasze rekordowe Cayenne bazuje na Cayenne Turbo Coupé, zostało jednak bardziej konsekwentnie zaprojektowane pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki wzdłużnej i poprzecznej” – skomentował Stefan Weckbach, wiceprezes ds. linii produktów Cayenne.
„Rekordowy czas na północnej pętli potwierdza dynamiczne możliwości naszego nowego SUV-a o wysokich osiągach. Co więcej, to wciąż typowe, wszechstronne Cayenne, zapewniające wysoki poziom komfortu jazdy oraz użyteczności na co dzień”.
Porsche
Porsche Cayenne

Lars Kern rozpoczął swoje szybkie okrążenie północnej pętli 14 czerwca 2021 r. o godzinie 11:31, przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej 23 stopnie Celsjusza. Temperatura toru sięgała 46 stopni Celsjusza. Kierowca przekroczył linię mety 7:38,925 min później. Aby zapewnić mu odpowiedni poziom ochrony, bijący rekord egzemplarz Cayenne został wyposażony w wyścigowy fotel oraz w klatkę bezpieczeństwa. Notariusz potwierdził nie tylko czas przejazdu, ale i seryjny status wciąż lekko zakamuflowanego SUV-a, który już wkrótce będzie świętował swój globalny debiut. Rekordowe okrążenie Cayenne pokonało na oponach o wysokich osiągach Pirelli P Zero Corsa (22”). Zostały one opracowane specjalnie dla nowego wariantu i będą montowane w nim w standardzie.

Źródło: Porsche